Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Drwtsn32.exe

Drwtsn32.exe

Har problem med ovanstående på dotterns dator, med felmeddelande som dyker upp med hänvisning till drwtsn32.exe och stänger IE samt att datorn hänger sig. Dr. Watson är det. Det går ej att högerklicka i utforskaren t.ex.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Det fattas drivrutiner, kommer upp medd. om det när jag installerar om xp. Det fattas eller så är de skadade vissa dll filer så det är som du säger läge att tanka hem dom så kanske "skiten" funkar som den ska.
Finns det något smart program som håller koll på dessa filer och kan tanka hem dom eller måste man leta efter dom en och en och lägga dom i rätt mapp?
Kontrollpanelen/enhetshanteraren visar status på dem.
mer skall du inte behöva hålla koll på dem. när det är installerat.

Före så måste du själv veta vad du har i burken, om det inte är en märkes
dator typ , fujitsu-simens eller compaq/Hp mfl, då är det hos dem du skall kolla först. och tanka hem drivrutiner och uppgraderingar.

Annars så är det hos respektive tillverkare av respektive kort om de har uppgraderingar, om inte drivrutinerna fans med i din XP version.

kan bara säga att du går den hårda vägen, med try and error.

när det gäller ett installerat os är det bara att tanka hem drivrutinen och
installera det. oftast finns det med en bra beskrivning på hur du skall gå tillväga.

ett tips är att du skapar en mapp där du lägger alla nedladdningar som gäller just den datorn, då har du dem samlade på ett ställe för en eventuell
backup. ifall du skulle behöva radera allt i framtiden, så slipper du leta mer.
Har nu lyckats formatera datorn med hjälp från skivan som sig bör men det tjurade ett tag av någon anledning och det gick inte från dosprompten men nu är os:et installerat igen men jag behövde ringa microsoft support för att få en ny nyckel till "skivan" då den använts för många ggr..... det blir så när man formaterar fler ggr och byter hd i en burk med tiden. Men det var inga problem med supporten som var alldeles utmärkt och hjälpsam så nu fungerar den igen och nästan allt är uppdaterat och på plats igen tror jag, dottern kör för fullt så jag får väl en rapport snart. Det enda som jag inte hittat hemma ännu är bildprg. photoimpression som hon gillar och som ska/skulle vara här någonstans..... Det är väl typiskt, men den dyker väl upp. Tack för visat intresse.
Nu får jag väl

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem