Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivhastighet

Skrivhastighet

Rätt som jag sitter och skriver på ett av mina dokument händer följande. Upp kommer en liten ruta som talar om olika hastigheter när man skriver. Jag är inte intresserad av ändra hastighet så jag trycker på krysset och inlägget försvinner. Så långt är allt OK, men när jag fortsätter att skriva händer ingenting. Kunde inte finna på vad jag skulle göra, satt och tänkte och råkade hålla nere ett a. Blev förvånad när efter en stund ett a kom upp. Sen visade det sig att för att skriva måste man hålla nere respektive bokstav lika länge. Stängde av datorn och när jag efter ett par timmar försökte igen var allt OK, fixat av sig själv.
Nu till min fråga: Var någonstans tar jag fram detta med att ändra hastigheten?
Är rädd för att det återkommer och i så fall har jag ej belunn /ursäkta jag menar tålamod/ med att skriva någonting, det här inlägget hade tagit timmar att skriva.
Skulle vilja ha ett lexikon med alla för mig svåråtkomliga rutor som kan dyka upp.
Tacksam för hjälp av er alla duktiga kompisar.
Antal svar på detta inlägg: 6
Kan du ha fått till Tröga tangenter??

Under Start – Inställningar - Kontrollpanelen – Hjälpmedel - Tangentbord finns inställningar för tangentbordets egenskaper läs mer på länken nedan

http://www.hi.se/templates/Page____2560.aspx
Tack Sven.
Jag vet man kan få hjälp med mycket på kontrollpanelen, men konsten att hitta alla uppslag som finns behärskar inte jag därför är jag glad för FORUM.
´Hälsningar´
Var det Tröga tangenter som var felet Seggre95?
Annons
tryck "shift" 5 gånger snabbt så får du upp tröga tangenter rutan...
Hej Sven.
Är ej säker på att det var "tröga tangenter". Har någon gång läst om att man kan ställa in hastigheten om man är handikappad på något vis, har för mig att det stod något liknande i rutan som kom upp. Tyvärr var jag inte intresserad av det, ville bara ha fritt fram att skriva varför jag tryckte på kryssset.
´Hälsningar´
Vadå hastighet? Det är väl bara att trycka på bokstav när man känner sig redo för nästa bokstav, eller?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem