Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Programfel minne

Programfel minne

Jag får sen en tid tillbaka en ruta där det står . ( Instruktionen *massa siffror och bokstäver* refererade till minnet *massa siffror och bokstäver* det gick inte att utföra en minnesåtgärd följande fel returnerades The memory coul not be " read" klicka på OK det finns bra Ok och inget annat att klicka på , vad kan det va för fel ?? för några dagar sen lyckades en av katterna dra ut en sladd från datorn så den slocknade kan det bero på det för det va efter det som det här började .

Eller börjar minnet svika som på alla gamla ??

Jag har redan fått skaffa en ny dator som kraschade så det vore en stor sorg om den här oxå lägger ner just nu

Tackar för svar !
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Jag har inte hittat något om detta ännu.
Vilken internetexlplorer använder du, 6 eller 7?

Har du installerat något annat program nyligen, som kan tänkas krocka med någon minnesplats.
Det kan vara antivirusprogam eller vad som helst?
Hej PerAsk , jag använder IE6 har inte velat uppgradera till 7 , det ännda nya som jag har i program ( som jag INTE installerade ) är Utorrent , han som jag köpte datorn av och även min dotters ( som kraschade) så hon har fått en ny skulle kolla hennes HD och installerade det gissar på att Utorrent är ett program .
utorrent är ett program (fildelning) för att ladda ned filer.
Det borde inte förorsaka något problem om programmet inte är igång. Kolla bland ikonerna längst ned till höger, så att det inte finns en liten grön ikon där.
Om så är fallet högerklicka på den och välj visa utorrent och sedan så stänger du ned programmet helt och inte bara minimerar det.
Utorrent kan uppenbarligen förorsaka en massa problem enl forum, även om jag inte hittar exakt ditt problem.
Annons
Nej då ingen icon där det där vet jag att man ska kolla så att det stängs ner helt , det va nåt program han laddade ner henom det vet inte riktikt vad men jag använder det inte ÄVEN om det är frestande ibland

Nej jag tror problemet ligger i det att det är en väldigt gamal dator som min bekant inte hade rensat HD disken på så jag har en stark kännsla att det ligger i nåt av det , men jag har lärt mig min läxa och litar inte på nån man får försöka att spara pengar och åtminnstonde köpa en bättre beganad i en affär eller nån man VERKLIGEN kan lita på , men jag är jätte glad för all hjälp jag får här , som sagt jag har bara i dagarna köpt en ny dator till min dotter så just nu och några månader framöver så kan jag inte slänga ut pengar på en dator till så jag försöker fixa den här så gott det går .

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem