Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nån har snott ljudet

Nån har snott ljudet

hej. vad skall jag göra för inställningar för att få ljudet att funka i min webläsare (explorer) win XP pro. Musik i mediaPlayer fungerar, webradio och webTV fr t.ex Aftonbladet fungerar, men inte i YouTube och liknande strömmande video-.
Under verktyg/internetalternativ/Avancerat: "Spela upp ljud i webläsare" är markerat. ( javisst, jag har noterat av/på knappen vid volymkontrollen)
Förslag??
Antal svar på detta inlägg: 8
har du kollat under filtyper i wmp verktyg/alternativ/filtyper att alla filer är ikryssade som du vill spela med den.

eller så har du något fel i din installation av adobe flachplayer9
Hej Göcke
jag har nu ominstallerat Adobe Flashplayern. Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med "filtyper i wmp verktyg/alternativ/filtyper"
Jag har Windows MediaPlayer11, samt i samma mapp även wmplayer2.
i den senare finns fliken VISA/ALTERNATIV/FORMAT. Där har jag markerat alla filtyper.
Om du menar i kontrollpanelens mappalternativ/filtyper: vad skall jag bocka för där?
Nej du var nog inne rätt , filtyper/format det är samma sak som jag menade.
i wmp.

problemet jag har stöt på är just adobes uppgradering av flachplayern..
av någon anledning så strular det för de som har AC97ljud efter en uppgradering av playern. och det räckte inte med att bara avinstallera och installera om playern. det är flachplayern som de använder i yotube

ett annat som jag sett är att mixerreglarna kan hamnat i botten, och därav
inget ljud. kolla under avancerat under din ljudmixer. så det inte är ett sådant simpelt fel.
Annons
Jag har kollat alla reglagen. annars skulle inte annat ljud funka juh?
Dé e´svååååårt dé här ????? För min del får "YouTube" gärna vara tyst. Men det är en annan sida på webben som jag j-ligt gärna vill ha ljud till. Och det är den finska kvällstidningen IltaLehti som har Hight-Lights från finska liga-fotbollen- pinfärska uppdateringar i samma strömmande format som youTube. Filmen synns bra men knäpptyst. sorgligt.
kolla in här: http://www.iltalehti.fi/nettitv/ klicka på veikkausliga-fliken/ klicka på "Katso video" (i vänster meny)
Jag säger bara: Skrota Windows Media Player... Jag hade den förut, men så hämtade jag ner en videoskola för att lära mig att göra hemsida i Flash.. Den gick inte att köra i Windows Media Player för et var av formatet 4mpeg och det klarar den inte...

Så jag gick till konkurenten Appel och laddade ner Quicktime Player och vips... Även Nero Burning Rom programmet har en bra spelare...

Näe, man kan inte lita på alla Bill Gates grejer.....
alandia, jag har nu lyckats att kvadda min ljudspelare för youtube och din finska sida, , jag gjorde detta genom att ta bort adobe flsh player med activ x stöd.
skall testa och installera om det. !!
fick tillbaka ljudet när jag gick till denna sidan
http://www.macromedia.com/software/flash/about/
och svarade ja på att installera activx kontrollen
Nu har jag testat på min andra (nya)dator och installerat Flash-spelaren + ActiveX. och allt fungerar. Så nu blir det renovering av min gamla trotjänare
Tack Göcke för intresset o mailet

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem