Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kolla din Telia räkning

Kolla din Telia räkning

Fick min senaste räkning från Telia igår gällande min Internet.

Tyckte den var något högre än vanligt, så jag kollade på baksidan på specifikationen, och allra högst upp på den stod där byte av abonnemang 300 kr.

Jag vet att jag inte hade bytt något, så jag ringde upp och påpekade förhållandet, och mannen i telefonen bara konstaterade att det var fel, och återbetalningen skulle ske på nästa räkning.

Undrar om jag någonsin hade fått de pengarna om jag inte observerat felet, att det sedan är en strunt summa egentligen, det är sin sak, men skulle detta drabba 1000 tals människor så blir det en del pengar i räntor till Telia, för att få pengarna tillbaka omgående det var helt omöjligt, nej de skall finnas på Telias konto i 3 månader.

Dåligt Telia!!!!!!!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har också blivit lurad av telia X antal gånger.De erkänner aldrig sina fel.
Betalar för högsta hastigheten på bredbandet.Men enligt tptest5 har jag betydligt lägre hastighet.
Och inte kommer man fram till telia,tack vare deras satans tryckande och ´´pratande´´med nån robot
Jag har Telia och gamla telefontrådar som hänger i luften. Med åren blir dom
ju utmattade i isoleringen. När det regnade så blev det lite knaster och diverse brister. Telegubben kommer. Klättrar upp. När han kommer ner så säger han att du har dåliga ledningar. Byt dom då säger jag. Det är inte mitt
jobb det är Skanovas.

Det är som på krogen. " Det är inte mitt bord ". He,he!!

Jag ringde och felanmälde på " stubinen ". Dom skulle komma. Jag hade fäst en stor lapp på min ytterdörr. " Byter ni inte kablar så skall jag se till att
ni aldrig kan klättra i stolpar mer i hela ert liv."

Jag kom hem. Grannen frågade. Har du stort fel på din telefon?. Hur så.!!
Telegubbarna var här över 2 timmar. Då visste jag att det var bytt. He,he!!

Jag har ett bekymmer med Teleräkningen. Den är svår att förstå. Sedan är den alltid för hög. När skall Telia tänka om. Dom gräver en egen grav.
jag betalar 339:- för bredband. Samma typ kostar 149: hos ComHem.
Jag har inte telia varken på datan eller telefonen. Deras priser är höga. Har Tele2 på telefonen och ett annat bolag på datan och det blev mycket billigare.
Annons
Micke, jag tycker du ska stå på dig. Trehundrakronor är alltid trehundra kronor, det är Telia som gjort fel, och det får stå sitt kast, det får makulera fakturan och skicka en ny. Du ska inte behöva ligga ute med dessa pengar, då det inte är du som begått felet.

Om du tänker det omvända, skulle Telia vänta på att få in pengar?

Sedan när det gäller bredbandsuppkopplings-hastighet, så reserverar det sig genom att skriva "Upp till". Så det lovar att det ska vara "upp till" och sedan inget mer, även om det just är kanske 24 Mbit som får det stora utrymmet i annonser eller vad det nu är, och sedan står det "upp till" i det finstilta oftast. Men det brukar kunna göra en preliminär bedömning vilken hastighet du har möjlighet att få mer exakt.
Jag kollade min teleräkning :435 i fasta avgifter och så hade jag ringt för
3 kronor och 83 öre det senaste kvartalet

Jag har slutat med allt vad Telia heter för flera år sedan. . Tack för det.

Numera ringer jag mest med Skype-Out via dator-uppkopplingen.
Det är det billigaste och bästa som jag har hittat. . Ingen fast månads-
kostnad. . Låg minutavgift. . Man sätter in 150 - 200:- själv via datorn
Ingen startavgift det är bara att tanka ner Skype-programmet, sätta in
någon 100-lapp och köra igång.
Jag använder en USB-ansluten liten telefon-apparat. . Den fungerar även till min bärbara när jag är ute och åker.

Helt klart billigare och bättre än Telia och många andra.
Så har Tomten löst det hela. .
Jag använder också Skype, men mest till utlandet. Hur har du löst det med de som vill ringa upp dig, har inte fullständig kläm på hur man löser det, man kan ju inte ha datorn igång dag o natt ?

Tacksam för tips.
Ja ni har det inte lätt där på andra sidan pölen. Här på holmen i Östersjön har vi bara en teleoperatör. Och sköter han sej inte, skjuter vi han !!
ha de bra...
Nu har jag gjort som bl.a Randolph rådde mig, jag har ringt o begärt återbetalning av mina 300 kr. De står fast vid att det inte går, men erbjöd mig 100 kr att ringa för som kompensation. De 300 kr jag betalat för mycket, får jag om 3 månader.

Tycker det var gott nog så jag godtog det, så helt omöjliga är inte ens Telia.
alandia, Ålänningars nya valspråk. Sköt dej annars skjuter vi!

Sorry att jag spårade ur.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem