Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppringt internet

Uppringt internet

För det första vill jag tacka för hjälpen jag fick när jag hade besvär med HP-s ruta som, dök upp och irriterade mig varje gång jag visade mig på nätet. Återigen Tack!. Jag blev så glad att jag glömde att tacka de som bidrog till lösningen

Nu har jag ett nytt problem. Jag har Telia ADSL och behöver inte normalt ringa upp någon anslutning.

Vad som, händer är att jag får upp en ruta som säger att man inte kan ansluta till bredbandsanslutningen, ringer upp om 59 sekunder. Stänger jag rutan rullar allt på som vanligt.
Ansluter genom WANPORT säger meddelandet men kan inte nå servern. Jag har letat förtvivlat för att kunna stänga av funktionen men kan inte hitta någon

Bara jag stänger mrddelanderuta så rullar det på som vanligt men det är väldigt enerverande att ständigt klicka bort meddelandet.

Snälla!! Hjälp mig att bli av med detta irritationsmoment. Bara efter den här stunden som det tog att skriva denna vädjan har jag säkertt klickat bort
rutan 10-12 ggr. vilket krävs för att komma vidare. Jag kör Vista Home Premium

Jag litar på forumets expertis och önskar alla en fortsatt trevlig helg

Antal svar på detta inlägg: 3
En fundering.
Eftersom du har ADSL så behöver du ju inte ringa upp, MEN, har du tidigare haft vanligt sk uppringd internetanslutning??

Det skulle kunna vara så att, om du har haft detta, så kanske du har den anslutningen liggande kvar som standardanslutning i Internet Explorer och då försöker datorn att ringa upp den, men det går då inte eftersom du förmodligen inte har kabeln till det modemet kvar.

Kolla i inställningarna för intenernetexplorer, under fliken anslutning om du har någon gammal anslutning liggande kvar, och radera den i så fall, så tror jag att det ordnar sig.
Jag hade liknande problem när jag fick hem min nya dator med Vista.
Jag gick in på Internetalternativ, anslutningar, där skulle jag enligt min support ha en bock i "Ring aldrig upp någon anslutning"
Vet inte om du blir hjälpt av detta.

Joanna/
Tack Per och Joanna!!

Jag kör Firefox så det slog mig aldrig att titta i IE. Men där var felet som ni så riktigt påpekade så nu är det löst. Återigen, tack!

LeifB

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem