Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Lokala profilen

Lokala profilen

min dator kan inte läsa in den lokalt lagrade centrala profilen.enligt ett medelande jag fick på skärmen. det kom också ett medelande att ett oåterkalleligt fel hade uppstått ien I/0 åtgärd initerad av registret.registret kan inte läsa skriva eller tömma en av filerna som innehåller avbildningen av registret. vad gör man då?
Antal svar på detta inlägg: 10
du får nog komma med lite mer på hand för att vi skall kunna fundera ut det.

Vad gjorde du före varningen tex.
dottern satt inne på msn på kvällen.på morgonen när vi sätter på datan ser skrivbordet helt anorlunda ut mappar med music ochbilder och program är helt borta...men finns i datan iett annat fotoprogram ....... .varningsskylt som visar att de är bara en temporär profil och att den inget kommer att sparas och att den inte kan hitta den lokala profilen ....så jag kan inte instalera program ...heller inte spara nåt...på en natt blev de en helt ny inställning ...vi har oxå ringt till internet leverantören för att kolla så det inte va nå fel där ..men det va de inte ...det går inte o ändra start sida.n..
när man startar datan kommer de välkommen till microsoft internet explorer 7 ...o går man sen vidare kommer man till msn start sidan ..de e unge fär som om de är en ny data vi sätter oss vid varje gång vi startar datan ...som vi måste instalera om varje gång tex startsidan ...som ändå inte finns...kvar ..ja med risk för att jag börjar bli tjatig ...hoppas jag att du fått lite mer på hand ...tack för visat intresse ///perra
har ni flera inloggningsprofiler?
eller använder ni bara en profil.

problemet ligger lokalt på din maskin, och har inget med din leverantör att göra.

däremot bör du kolla med din dotter eller annan familjemedlem om det laddades hem någon fil. före det

jag mistänker att du fått in något skräp i datorn.
alternativ är att hon var inloggad som administratör, och genom detta påverkade profilen.

vilket virusskydd har du!
och vilket OS är det.
Annons
xp home edition
norton
ja en musikfil hadde laddats ner och en mp3 kopplades till datan och skickade musik från den ....vi använder bara en profil ...men får vi ordning på det här så är de nog läge o ha en varsin profil..
jag skulle göra en fullständig viruskontroll med en fullständigt uppdaterad norton

profilerna ligger annars under
C:\Documents and Settings\

C:\Documents and Settings\Administratör
C:\Documents and Settings\All Users
C:\Documents and Settings\användarnamn

och skall innehålla minst dessa underkataloger.
saknas någon så kan man oavsiktligt använt drag och släpp
och med detta raderat någon av dem.
har man tur kan de då ligga i papperskorgen och går att återskapa.
ja nu har jag uppdaterat o virus sökt
och profilerna som ligger i C:/dokument and settings
är ägare . all user och temp

så då låter de som om de fattas en dokuments and setting användarnamn. inne hållet i papperskorgen är oxå helt borta

finns det möjlighet och hämta filen ..på nätet ?
Har du provat systemåterställning?
denna länk är nog vad du behöver för att fixa ditt problem och att din profil är skadad låter värre än vad det är.
http://www.lockergnome.com/nexus/it/2004/12/15/get-it-done-recover-a-d
amaged-windows-xp-user-profile/
ägare . kan vara din profil just nu

http://support.microsoft.com/kb/326688/sv
JA..........Där satt den !!!!!!!
ja ägare är min profil...och allting fanns där...du ska ha tusen tack o alla ni andra som visa intresse ....perra

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem