Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdateringsproblem

Uppdateringsproblem

Har ominstallerat Windows XP och fick sen en massa säkerhetsuppdateringar. När dom skulle installeras så gick inte det. "Det gick inte att installera vissa uppdateringar", står det och sen följer en lång lista på olika uppdateringar. Felkod 0*800704C7, vad nu det innebär? Uppdateringarna har fungerat perfekt förr. Har jag gjort något fel eller glömt något? Har letat på Windows Update, men inte hittat något. Supporthjälp av levande människor är visst inte heller att tänka på.
Antal svar på detta inlägg: 10
har du validerat XP och har du rätt servicepac, sp2 är det nu.
innan kan du glömma det
Göcke!

Svaret är ja på bägge.
efter ominstallationen ??
Annons
felkod
800704c7 Cancelled by user NULL

http://support.microsoft.com/kb/910359

problemet näms här, men det är inte alltid nybörjare klarar av att fixa detta, på grund av att dll filerna kan vara skadade eller för gamla mm
Blev som vanligt: Formatering och ominstallation! Fungerar som om den aldrig hade gjort något annat! Den glufsade i sig ca 100 uppdateringar till Windows. Tur att den möjligheten finns.
Tack för Era försök att hjälpa mej!
hviktor , du får nog göra en resume på vad du gjorde och när du gjorde vad

för som det är nu så har du inte gett oss någon vink på hur man hammnar i denna knipa.

för du hade ju ominstallerat den sa du ju ??????
och då sket det sig
och så installerar du om och det fungerer
har jag fattat dej rätt ??
Jo,det första jag gjorde var att, på rekommendation från ett annat forum,hämta och installera detta Super Anti Spyware. Hade väl använt det en vecka och det verkade uppföra sig bra.Det hittade trojaner och annat som inte varken Panda eller Ad-Aware hittade och jag tänkte att det var ju bra.Så sista gången när skräpet togs bort Så måste det ha tagits bort något som inte skulle ha gjorts. Efter omstart så kom jag till inloggningen ( som jag inte använde förut) ,klickade på rutan med mitt namn,men datorn gjorde ett par tutande och så kom jag inte längre. Provade att starta om flera gånger med samma resultat.Efter en del funderande så togs Windows-skivan fram och körde installering och reparera. Omstart och det verkade fungera alltihop tills det började komma uppdateringar till Windows.Ta emot gick bra, det kom 74 st. När jag skulle installera dessa så gick inte det. Resultatet blev som beskrivs ovan. Ingen av alla uppdateringarna gick att installera. Sökte överallt efter en förklaring, men eftersom jag inte är så väldigt hemma på programmen och dess uppbyggnad, så var det bara att ge upp. Efter lite backup och kopierande av dokument så åkte Windows-skivan in igen. Den här gången med fullständig rensning av hårddisken och full installation. Då fungerade allt. Installationer av uppdateringar= inga problem.Efter flera timmar med återställande av program och dyl så är allt som vanligt igen.
Orsaken till det hela, tror jag, är SuperAntiSpyware (har inte aktiverat det igen),för inte ska ett antispyware-program ta bort något som kan ändra datorn på det viset. Vet inte om jag har rätt eller om det kan vara något annat. Programmet är i varje fall misstänkt.
Nej, för det mesta så brukar alla seriösa sådana program, göra en backup så att man skall kunna återställa allt till vad det var innan man körde programmet.

Om programmet i sig vet jag inget alls - jag kör två gratisprogram: Spybot Search and Destroy och Adaware Se. Tillsammans får de bort det mesta i alla fall.
Det var reparera windows som stökade till det...
Tack för feedbacken
Hej hviktor,

Jag har använt SuperAntiSpyware hundratals gånger alltid utan problem.
Men visst kan det vara så att något virus gömt sig i en systemfil som skadats eller raderats.
Du har nog haft en väldans otur..... Det är väl kul med datorer när dom lever sitt eget liv eller hur ?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem