Bea
2007-08-21 23:05
|
Jag undrar om det går på nåt sätt att föra över musik filer från en bränd Cd skiva till en Mp3 spelare , har testat att föra över men det verkar inte fungera , tycker det är konstigt , min dotter säger att det inte går iom att det bara blir typ Track 08 benneming på filen ( konstigt) .
Tacksam för hjälp :)
Hoppas jag skrev det i rätt forum :P
|
|
Antal svar på detta inlägg: 11 |
kent57
2007-08-21 23:36
|
Hej! Vad är det för filer p den brända cd´n? wave eller mp3?
|
PerAsk
2007-08-22 06:04
|
Är det en vanlig kopierad musikcd, så måste du först göra om alla låtar till mp3. Det kan man göra i Windows mediaplayer. Om det däremot är en cd som bara innehåller musik som redan är konverterad till mp3, så ska det inte vara några problem.
|
Bea
2007-08-22 10:17
|
God morgon och tack för svaren :)
Det är Mp3 filer , det verkar som att jag bara kan skapa genvägar tlll Mp3 spelarens disc ( och det går ju inte att spela upp) , det är så kallar drag and drop system för överflyttning av filer , jag är säker på att jag gör nåt fel men kan för allt på jorden inte komma på vad det är *suck*
Det är från brända cd skivor jag vill överföra musik inte vanliga cd skivor det vet jag att jag kan fixa på WMP .
|
lillie
2007-08-22 11:40
|
Det skall du kunna göra ändå. Testa ett program so "Free rip" (http://www.mgshareware.com/) (eller om du har något annat smidigt rip program) och om programmet inte kan se vad det är för låtar du har, så är det bara att fylla i namnet på dem för hand.
|
Bea
2007-08-22 12:13
|
lillie tack, jag ska testa det , återkommer med resultatat :)
|
Tompaxox
2007-08-22 12:57
|
Om den anslutna spelaren ligger som "flyttbar disk" i utforskaren är det väl bara att markera filerna på CD:n, dra dem till spelarens enhetsbokstav med höger musknapp nedtryckt och sedan välja "kopiera hit" i menyn.
Om man bara håller ner vänster musknapp blir det någon förinställd variant av kopiera, t ex skapa genvägar.
|
Bea
2007-08-22 16:00
|
Jaha ok , det blir ju så mycke lättare en att ladda ner program för att ripa , ska testa det annars så får jag väl ladda ner det programet som lillie rekomenderade . Först får det bli att laga mat *L*
Tackar så mycke :)
|
Bea
2007-08-22 17:58
|
Tompaxox det gick inte att göra som du skrev , jag får försöka med att ladda ner det programet som lillie rekomenderade *dumma Mp3 spelare * :P
|
Bea
2007-08-22 18:22
|
lillie tack så mycke för tipset om programet , jag laddade ner det och det gick att föra över mina låtar till Mp3 spelarn är super glad nu !!! :D
Tack till alla andra oxå som svarat :)
|
lillie
2007-08-23 11:24
|
Jippie - kul att du fick dina låtar till mp3n till slu!
|
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem
| |
|