Tisdag 19 mars 2024 vecka 12
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Föra över musik till Mp3spelare

Föra över musik till Mp3spelare

Jag undrar om det går på nåt sätt att föra över musik filer från en bränd Cd skiva till en Mp3 spelare , har testat att föra över men det verkar inte fungera , tycker det är konstigt , min dotter säger att det inte går iom att det bara blir typ Track 08 benneming på filen ( konstigt) .

Tacksam för hjälp :)

Hoppas jag skrev det i rätt forum :P
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej! Vad är det för filer p den brända cd´n? wave eller mp3?
Är det en vanlig kopierad musikcd, så måste du först göra om alla låtar till mp3. Det kan man göra i Windows mediaplayer. Om det däremot är en cd som bara innehåller musik som redan är konverterad till mp3, så ska det inte vara några problem.
God morgon och tack för svaren :)

Det är Mp3 filer , det verkar som att jag bara kan skapa genvägar tlll Mp3 spelarens disc ( och det går ju inte att spela upp) , det är så kallar drag and drop system för överflyttning av filer , jag är säker på att jag gör nåt fel men kan för allt på jorden inte komma på vad det är *suck*


Det är från brända cd skivor jag vill överföra musik inte vanliga cd skivor det vet jag att jag kan fixa på WMP .
Annons
Det skall du kunna göra ändå. Testa ett program so "Free rip" (http://www.mgshareware.com/) (eller om du har något annat smidigt rip program) och om programmet inte kan se vad det är för låtar du har, så är det bara att fylla i namnet på dem för hand.
lillie tack, jag ska testa det , återkommer med resultatat :)
Om den anslutna spelaren ligger som "flyttbar disk" i utforskaren är det väl bara att markera filerna på CD:n, dra dem till spelarens enhetsbokstav med höger musknapp nedtryckt och sedan välja "kopiera hit" i menyn.

Om man bara håller ner vänster musknapp blir det någon förinställd variant av kopiera, t ex skapa genvägar.
Jaha ok , det blir ju så mycke lättare en att ladda ner program för att ripa , ska testa det annars så får jag väl ladda ner det programet som lillie rekomenderade . Först får det bli att laga mat *L*

Tackar så mycke :)
Tompaxox det gick inte att göra som du skrev , jag får försöka med att ladda ner det programet som lillie rekomenderade *dumma Mp3 spelare * :P
lillie tack så mycke för tipset om programet , jag laddade ner det och det gick att föra över mina låtar till Mp3 spelarn är super glad nu !!! :D

Tack till alla andra oxå som svarat :)
Jippie - kul att du fick dina låtar till mp3n till slu!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem