Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

HD crasch

HD crasch

Jag har en dator som inte startar längre, den kommer till en sida med alternativ som "starta W. normalt" och "felsäkerte läge" m.fl. men ingen av dessa alternativ fungerar. Har provat med en XP 2 skiva för att reparera men det alternativet finns inte där. Det kanske beror på att datorn är en modell som har en recovery skiva. MEN om man använder den så sopar man rent på den disken och ALLT man har försvinner. Så jag har installerat den HD:n i en annan dator för att försöka fixa den där eller spara det som ska sparas MEN jag kommer inte åt något av värde för åtkomst är nekad...
Jag ser det mesta på disken men inte skrivbordet och det som ligger i de mapparna eller "mina dokument" t.ex. Vissa mappar har blå text.
Ja jag vet att det ska sparas men detta med recovery....
Att felet uppstod är nog så att program togs bort och en del delade filer....
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

under C:\Documents and Settings har du nästan allt som rör alla profiler
även skrivbord och mina dockument.

kommer du åt att läsa i den
Disken ligger som D nu, i en annan dator under dennes C.
Nej, åtkomst nekad. hittar inget skrivbord eller några mappar som ska finnas med "viktigt" innehåll.
hade du flera diskar i den andra datorn , och är de av sata typ.
Annons
Ops men var inte orolig...Jag vet inte dina datakunskaper men vad jag förstår måste du ändra på "ägar förhållanderna" så den som är ägare till C -disken även blir ägare till D-disken...
Skriv igen om du inte riktigt vet hur du gör....Lycka till!!
>> Jan_e! Såg att vi bor i samma stad....så om du inte fixar det där kan du väl fråga han som har hockeyskolan eller så kan jag titta upp till dig!!
C disken i den burken där den kraschade sitter är en sata typ.
Kan man alltså ändra på "ägarförhållandet" på något sätt? Och då kommer man åt ALLA filer som finns på den?
Det bästa är ju om man kan reparera den men kan man kopiera e-post och annat smått och gott så.
Låter som om du måste köra format på alla HD du har och lägga in allt igen...
Moget mr. Bandit... precis ett sånt skämt jag behövde.... ha ha snyft.
Cribbe visst, bor dock utanför stan men inte så långt.
Jan_e det är väl inte du?? Åldern stämmer inte, men men.. Har själv bott i samma stad och "jobbat" ute på Storholmens vikinga by..
Jan_e det var inte illa menat,.. Har själv varit tvungen att formatera HD ett flertal ggr pga strul.. Och det är inte kul...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem