Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Privata e-mail

Privata e-mail

Om jag får ett privat e-mail, och besvarar det, har mottagaren rättighet att lägga ut mitt svar på Internet, någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 9
Frun, som är jurist, säger som vanligt att "det beror på".
Hon tycker att det är svårt att svara på utan alla fakta, men menar att man generellt inte får lov att publicera en text som någon annan skrivit utan lov.
Tack Andreas, detta är en pricipiell fråga, och jag vill inte uppge mera än att det kan beskådas öppet, däremot ursprungsmailet som jag besvarade har hemlighållits.

Tack för ditt svar!

andreas !!

Aha, din fru jurist. Det blir bättre, och bättre på IS. Anade redan tidigt att här har vi intelligenta människor. Vad gör dom på IS. He,he!!

PS! andreas!!. Jag kunde inte låta bli. Du har lovordat mig flera gånger, så detta är en gentjänst.

Säga vad man vill om mig. Men människokännare är jag. Bara jag ser ett inlägg på IS. Tro mig.!!
Annons
Micke03!

Du överdriver dina e-mail. Du får skylla dig själv om du utsätter dig för detta. Du har ju inte ens din e-mail på IS uppgiven. Men söker du dig runt på alla konstiga sidor så!!

Anar att du vill mer än du orkar med. Försök lugna ner dig. Jag vet att det är svårt. Det verkar som att är man medlem på IS så förväntas det att man skall prestera vissa saker. Glöm det. Det är som EZ säger. Du är glömd när du skriver ditt sista inlägg.

Men jag undrar om ni glömmer mig?? Det tar nog en vecka, iallafall.!!!!
Helt rätt Leiake, visst hamnar på en o annan helt sjuk sida, men det är inte svaret på min fråga.

Får man officiellt publicera ett privat e-mail.

Micke03,5

Ha,ha!!

Vänta tills dom ringer på dörren. Finns inga regler idag. Då får du stämma dom. Gör inte det!! Du mår bara dåligt.

Kolla dessa:

4. Scientologikyrkan
mot Internet

Inom diskussionsgrupperna har man alltid värnat om åsikts- och yttrandefriheten. Man får diskutera i stort sett vad som helst på vilket sätt som helst. Taket för det tillåtna är mycket högt (om det ens finns något tak). Det har dock med tiden utvecklats en viss praxis, "netiquette", som man bör hålla sig till. Den innebär bl.a. att man måste hålla sig till ämnet, att ingen kommersiell reklam får förekomma, att man inte får skicka samma eller liknande inlägg för många gånger. Bryter man mot netiquetten kan man råka ut för "flame"; ens e-mailbrevlåda fylls med tusentals brev som innehåller stora bilder, stora textmassor, hatbrev o.s.v. Inom kort blir ens mailkonto så överbelastat att det inte längre fungerar
Det underlättar ju om folk läser frågan innan man svarar... Men det kanske är viktigare för vissa att synas själva..?
pellefant!

Nu är du elak. Men du kan ha rätt. Jag kanske skall hålla mig lugn. He,he!!
Jag nämnde inga namn...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem