Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Diskeeper

Diskeeper

Jag har haft Diskeeper installerat i min dator innan men avinstallerade det för att testa Diskeeper 11 pro. När jag har installerat det så funkar det ändå inte, någon som kan hjälpa mig att få det aktiverat? Jag ladde ner en trial version på nätet men inte den heller funkar. Jag har Win Vista Ultimate som OS i min dator. Jag har avinstallerat och även gått in på sök och tagit bort restrerande filer men det måste vara någon fil som ligger kvar ändå i datorn från den andra installationen någon som vet hur jag hittar den?

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Raj-Raj!!

Då är det bara regedit som gäller. Du kan prova systemåterställning om det var nyligen.
Finns ju crack ute till diskeeper 11 pro... kan skicka till dig om du vill
Tack för ditt svar Micke, gör gärna det för jag får det inte att funka alls längre.

Tack på förhand!

//Raj-Raj
Annons
Jag har åter igen försökt att installera om Diskeeper 11 men det fungerar inte. Jag har haft det installerat innan och avinstallerade det för att patchen inte fungerade. När jag nu ska installera det i min dator så går det att installera men när jag patchar det så slutar Diskeeper att fungera, vad ska jag göra?

//Raj-Raj
Nu har jag kunnat installerat om Diskeeper 11 men när jag öppnar upp programmet så kan jag bara analysera diskarna men inte fragmentera dom. Vad ska jag göra för att det ska gå att defragmaentera mina hårddiskar?

//Raj-Raj
Raj-Raj>
har du prövat följande:
Start>den här datorn>hantera>datorhantering>+Tjänster och Program>Tjänster>Diskeeper. Där finns en del flikar med olika inställningar bl.a "Beroende". En del tjänster är beroende av andra tjänster,drivrutiner och inläsningsordning för grupper. Om en systemkomponent stoppas eller inte körs korrekt kan beroendetjänsten påverkas. Under fliken allmänt kan du ställa in startmetod till "automatisk"
Alandia>
Jag har nu kollat det som du beskriver och det stämmer med allt oh jag har även startat om Diskeeper men det fungerar ändå inte. jag kan bara analysera diskarna men inte defragmentera dem. När jag öppnar programmet så får jag upp en ruta där det står att Diskeeper är aktiverat och sedan kan jag välja starta, cancel eller help. Jag har tryckt alla alternativ men inget hjälper. Jag kan ju inte fragmentera mina diskar som det är nu om jag inte avinstallerar Diskeeper och kör med windos diskfragmenterare men den tar ju timmar på sig. Hoppas att någon vet hur ajag ska göra för att få det att funka.

//Raj-Raj
Raj-Raj> du har ine, eller har haft något annat defrag.prog installerat? t. ex O&O eller ultradefrag? Ifall det ligger någon fil kvar.
Går diskeeper att öppna i felsäkert läge?
Raj-Raj>
se om DKservice.exe finns aktivitetshanteraren under fliken processer. Den bör finnas där
Ifall du inte får version 11 att fungera så skulle jag nog rekommendera vers. 8. den spelar på bra
En annan sak jag funderar över är att om du haft en demoversion, typ 30-dagars så då lämnas några filer kvar i din dator som gör att du inte igen kan installera samma program.
alandia!!

Du är autodidakt. Men du kan det här med datorer. He,he!!
Saken är klar. alandia har knäckt problemet.

Sedan undrar jag varför Raj-Raj håller på med dessa program som inte behövs. Windows har ju sin fragmenterare. Ett gott råd till alla medlemmar.
Kolla vad som finns i Windows. Ni behöver inte ett enda program utöver det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem