Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Utskrift av karta ?

Utskrift av karta ?

Jag har i många år använt hitta.se som visar en karta där abonnenten bor.
Och det har fungerat bra att göra en utskrift av kartan att ta med i bilen när jag ska åka besöka personen.

Men plötsligt fungerar det ej längre att göra en utskrift av kartan. . Utskriften visar allt annat på web.sidan men inte själva kartan.

Nu har jag slutligen kommit på hur jag ska kunna skriva ut kartan.
Det visade sig att om jag först klickar på "Större karta" så visas bara själva kartan på skärmen och då fungerar det att skriva ut kartan.

Jag skrev det här inlägget bara för att tipsa andra som kanske behöver skriva ut en kart-bild från hitta.se eller eniro.
Antal svar på detta inlägg: 2
Går ju att göra en printbild å sen klistra in i Word, beskära tills man har bara kartan samt att man sen kan dra ut bilden å få den större. Sen är det bara att skriva ut, lite mer arbete men en annan genväg om det krånglar.
Om du är inne på Hitta's kartbild och trycker på skrivaikonen i din webbläsare så skrivs hela hemsidan ut.

Du skall istället trycka på "skriv ut" som står i listen precis ovanför kartbilden. Då skrivs bara kartbilden ut.

Det fungerar liknande på många andra hemsidor när man t ex vill skriva ut bara en artikel istället för hela sidan där artikeln ligger.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem