Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Registry Mechanic

Registry Mechanic

Hej , jag har laddat ner detta program och ja den hittade 191 fel !!! men iom att jag inte registrerade för betal versionen så blev bara 71 fel fixade , nu undrar jag om nån har betal versionen och tycker det är värt pengarna ( har ingen aning om vad det kostar) har för mig att det 200 :- om året , fick ju tips om att ladda ner det från en medlem här så jag gissar på att nån har den versionen .

Vet inte än om min dator blir bättre efter den här fixningen men även lite hjälp är ju nåt och om det blir nåt bättre me betal verionen så varför inte , men snart så ska jag allt köpa en ny dator till mig me men tills dess får jag köra på den här och vill ju inte förlora mina grejer på disken *S*

Tackar på förhand för svar
Antal svar på detta inlägg: 7
Bea!!

Det var jag som tipsade!! He,he!!

Jag såg att Microsoft har ett liknande program gratis. Men jag hittar det inte
Det var en betaversion. Det var något med Scanner Live. Det gick igenom hela datorn, men tar flera timmar i anspråk. (Körs på natten,tydligen)

Jag letar en stund.

Den som söker skall finna.

http://safety.live.com/?mkt=sv-SE - 21k

Undrar om detta program går igenom registerfilerna. Då är nog Registry Mechanic att föredra. Är värt 200:- tycker jag.
http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp/

http://www.majorgeeks.com/

http://
www.comparepctuneups.com/

Här har du en lång rad av den typ av program du söker.
Jag vill bara påminna dig om att vara försiktig när man rotar i registret även om man tar ett program till hjälp.

-Lycka till
eller så sparar man 200:- och laddar ner det istället! så enkelt

Men för övrigt tycker jag att alla registercleaning program inte gör någon speciell skillnad. Programet kan ju lika gärna manipulara resultatet för att det ska vara lockande att köpa. Sen tar den för det mesta bort keys i registret som inte gör någon direkt skada...
Annons
God kväll , leiake ja det stämmer så bra det va du som tipsade om det *L*,, Ok så om man sammanfattar det hela så gör det igentligen ingen större skilnad om man kör nåt sånt program ( om man kollar vad Micke skriver) ska jag ta bort det programet och testa nåt av dom ovannämda som Wacko länkar till ??? jag blir förrvirrad *S*

Som jag skrev i början så märker jag ingen större skillnad men nu har jag faktiskt inte haft datorn på för jag va inte hemma och om man tänker efter hur mycke lär jag märka om den bara tog bort 71 fel av 191 Hmm svårt det här . Sen är det ju det här me att jag är just väldigt rädd för att göra nåt i registret som Wacko påminner om för jag är inte så duktig på datorer och för tillfället så är jag lite i andra tankar , jag skulle bli förtvivlad om jag förstörde nåt i min dator det vore höggs olämligt just nu för mig

Vad ska jag göra ? Som sagt så ska jag skaffa en ny dator men det blir om ett tag ,jag köpte en ny till min dotter för inte så länge sen så jag är andra prioriteringen .*S*

Sen får jag tipsa om att om nån ska köpa en beganad dator va väldigt försiktig för vad det är du får me , många av dom problemen jag har på min dator beror på historiken lång innan jag ägde den här, och vad jag fattar det som så blev den inte riktigt rensad och det kan bli väldigt tråkigt för man vet inte vad det är man får och vad man ska göra åt det heller !! ( menar förstås vad som fanns innan jag köpte den ) ..

Tackar på förhand :)
Jag tror nog att du kan låta din dator vara tills du ska byta. Registerändringar (rensningar) ger dig inte speciellt mycket... om du över huvud taget märker någon skillnad.
En formatering kanske gjort bättre nytta på din burk... om det nu är så att du köpt den begagnad med lite "skit" installerat.

hej o hå

wacko
en formatering innebär ju att Bea måste har ett OS på CD eller recoverypartition eller cd.
eftersom det är en ominstallation som det blir av alltihopa.

Kanske en nödvändig del för en nybörjare.
men att vara rädd för att köpa begagnat är onödigt.

att rensa registret efter radering av program kan faktiskt gör allt i kråksången. allt har egentligen med att göra vilka program som
har varit installerade på datorn och hur de tagits bort.
Hmm jag får tacka för svaren men blir inte så mycke klokare av det *S* men visst är det så Göcke att det har att göra me vad som fanns på datorn från början och det lär jag aldrig få svar på *suck* visst kan man köpa beganad bara det är från nån man litar på eller en affär jag blev helt klart lurad på 2 datoren det är lite retsamt men jag får allt skylla mig själv för jag visste nånstans i bakhuvet att det nog skulle bli så *grr*

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem