Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista

Vista

Är det någon som vet om det finns något bättre sökprogram än det som följer med Vista för det är ju rena skiten!!! Kollade att söka efter ett program som jag visste finns på min c: Disk men ändå så visar det sig inte när jag söker på det i sökprogrammet, skitprogram. Hoppas att det finns något nnat som verkligen fungerar.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 5
klicka du i att du ville söka efter filer som ej indexserats?
orsaken är nog att den inte söker i alla kataloger. du får gå in under sökningen och tala om hur avancerat du skall söka.
det är alltså sbs som det handlar om
Raj-Raj!!

Detta har hänt mig med XP. Troligen så har du ett program som gömmer sig i ditt register. Jag har under årens lopp förstått att du är och rotar lite överallt. Ett exempel är Incredimail. När jag scannade datorn så såg jag att detta program fanns. Men när jag sökte på SÖK, då fanns det inte.

Vi är " torsken " på lite av varje. Dom vet ditt skonummer, utan att ha sett dig. Troligen är det så i hela världen. Glöm allt snack om intrigitet.

Det programmet du önskar dig är inte uppfunnit än. He,he!!
Annons
Leiake
du har samma funktioner i XP's utforskare, du får alltså bestämma nivån på sökningen själv, allt för att du skall slippa söka i hela filsystemet. och då har indexeringen som Rob nämnde kommit till, för att man skall kunna söka
snabbare. i en prefabriserad fil. men den visar ju bara vad som man har bestämt att den skall söka efter och innehålla.
Rob!!

Sök i dolda filer och mappar. Det har jag och Raj-Raj missat i alla dessa år. Tack för tipset

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem