Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Feedback på mitt tänkta köp.

Feedback på mitt tänkta köp.

Hej!

Jag tänkte bygga en dator och har satt samman nedanstående dator, ge mig gärna kommentarer och era idéer. Jag använder datorn för att surfa, se film, tanka ner, arbeta, spelar inte spel, det krav jag har är att den inte ska vara högljudd som min nuvarande. Hoppas det kan vara till hjälp för ert utlåtande :o)


ASUS P4PE-X LAN P4 DDR333 INTEL 845PE 507,38 kr

SAMSUNG. FLOPPY 3.5¨ 1.44MB BLACK 59,86 kr

Antec Solution SLK3700AMB Miditower ATX 350W 615,00 kr

NEC ND3510 16X BLACK BULKDUAL LAYER DVD R/RW 753,91 kr

Celeron/2.4GHz 128KB 400MHz Socket478 675,79 kr

MAXTOR DMAX PLUS9-FDB 160GB 7200RPM 8MB 886,13 kr

256MB PC400 DDRAM ORGINAL ACER PC3200 407,38 kr

ASUS GEF.4 MX440-8X 64MB TV-OUT QD 396,13 kr

Totalt inkl moms: 4 301,56 kr
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej alla användare av ett bra forum!
Jag kan väl tycka att det är lite smalt att kommentera en enskild individs specifika krav på just den datorn.....Inget större allmäintresse...Men jag kan ju ha fel...Det jag tycker är värt att kommentera precis som du har tänkt är att man inte ska åka till månen med datorn, dvs bestycka den efter vad du ska göra..bra!
Hej då
Att veta hur mycket den väsnar datorn är hart när omöjligt att säga , det är bara du som kan avgöra genom att lyssna på
en maskin som har de fläcktar som du skall ha, hårddiskar och cd/dvd spelare. Vill du ha den tysst så är vattenkylning att rekomendera.
Hej Magnus.
Du skriver inget om vilket OP du tänker köra, men om du tänker se film och arbeta med tex. Photshop så anser JAG att du har valt för lite minne. Minst 512 MB. speciellt om du tänker köra XP i den, kanske även ett lite kraftigare grafikkort.
Sen en annan högst personlig åsikt är att CeleronCPU:erna inte håller måttet riktigt.
Annons
Du köper för snabbt minne. du verkar avra ute efter en billig dator då borde det vara billigare med 333mhz minne eftersom ditt moderkort endå inte klarar mer.

Och du skriver inget om vilken låda du ska ha till dtorn eller vilken kylning på processorn du ska ha. det är fläktarna och lådan som är avgörande för hur tyst datorn blir.
En bra låda är Anatex Sonata kör en sån själv blir väldigt mycket tystare med 120mm fläktar än med 80mm.

och du har absolut för lite minne för att kolla på film. och en celeron är i billigaste laget. satsa på bättre grejer om du vill att den ska hålla ett tag. fast det förstås kanske är plånboken som begränsar inköpet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem