Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Webbläsare

Webbläsare

Tidigare när jag hade Windows 98 kunde man gå in och reparera internet explorer och felsöka nu har jag windows XP och internet explorer 6 hur gör man för att kolla om allt är rätt i webbläsaren eller kan man instalera om läsaren.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Jag har haft IE7 i 3 månader nu. Har inte varit något problem. Kolla om IE6 och IE7 Är kors-länkade elle nåt. Kör chkdisk för att ta reda på det, men använd Växeln chkdisk/f i kommandotolken. Om det nu skulle visa sig att det är så som beskrivits ovan trunkeras gamla IE6 automatiskt. eller bör göra åtminståne.
(REF: MICROSOFT SUPPORT). Härefter borde du inte ha problem tycker jag.

Testa också Microsofts oncare safety scanner det är gratis att använda (BETA) det kan även det korrigera problemen. Den tar visserligen en hel dag att skanna med den. beroende på vilken genomgångstyp du har valt, fördelen med den är att den, isåfall, tar bort gamla filer som bara ligger och tar upp plats och problemet kan därmed vara att IE7 kolliderarar med IE6. Vid en sådan kollision kan därmed IE7 hänga sig på grund av ovanstående. (REF: MICROSOFT SUPPORT)

PS: Om du tycker detta låter komplicerat skriv igen DS
Jag har testat Firefox nu och tycker den är snabbare än Explorer dom är ju rätt lika i utsende sen är det väl mindre risk att använda Firefox dom flesta hackare inriktar sig mycket på Microsoft lösningar

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem