Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

D link 604

D link 604

Har problem med att dela ett bredbandsabonnemang (BBB). Har kopplat två datorer (bägge med win2000) till ett abonnemang via en D-Link DI-604. Det sägs bara vara "plug and play" men vi får bara den ena datorn att komma ut på "nätet". Den andra klarar inte av alls att komma ut genom D-link, men klarar det om datorn kopplas direkt i uttaget. Har följt ALLA instruktioner (på D-links hemsida) till punkt och pricka, men det funkar ändå inte. Numera uppstår även problem att komma in på deras konfigurationssida (med datorn som vi lyckats koppla upp genom D-linken. Vad göra?? HJÄLP!!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Kasta ut den igenom fönstret och köra en dator som gw istället. är mitt bästa råd.

Fick inte någon av mina D-linkar att fungera med BBB iof du kanske har ADSL det hade inte jag.

Sen skriver du inget om den andra datorn får ip från routern.
Har du slagit på firewall funktionen i routern och itne givit den andra datorn rättigheterna för att komma ut på nätet?
"Ser/såg" bägge datorerna vid konfigurationen men sen la systemet av och kommer inte in igen. Har bökat med denna D-link i tre veckor utan att få det att fungera. Är D-linken bara skräp, dvs sitter problemet DÄR eller här bakom skärmen eller en kombination av båda? =D Hann inte slå igång någon firewall funktion så det kan knappast störa.
Det är troligen en kombination.. Men om den är kass eller inte hänger ganska mycket ihop med vad användare har för krav. Och en D-link är verkligen lätt att konfa så ja det är nog SBS.. ;)
Prova att återställa den till fabriksinställningarna så löser sig nog problemet att du inte kommer in i den. Annars när jag hade det problemet så brukade jag bara starta om den.
Annons
Hej!

Jag kör också med D-link. Har inga problem, just nu i alla fall =)
Har du kört nätverkskonfigurationen på den andra datorn då? Får den ip av routern? kan den pinga routern?

Mvh Johan
Har inte haft några som helst problem med min d-link 604
har vattenfall 8mbit ner 1mbit upp,3 stycken datorer alla funkar till internet
Har bara lyckats komma in på D-links konfigurationssida med den ena datorn, den andra går inte alls att köra genom D-linken, men jag såg bägge datorerna genom den datorn som jag lyckades komma in på sidan med. Nu verkar det dock bara ha blivit ett enda myller av tjorv så jag funderar på antingen A) öppna fönstret o kasta grejerna, B) börja om från scratch, igen, o hoppas på tur...har dock följt alla instruktioner (D-links egna) så grundligt det går utan lycka....någon som vet en KLOCKREN och fungerande instruktion på hur man får detta att funka? ALL hjälp uppskattas
alternative A :)
Det är ej D-linken som är problemet
använd fasta ipadresser och ta en maskin i taget och tetsa igenom routern.
går det så anslut båda och testa , funkar inte det?
så spärrar bbb flera datorer ut på nätet samtidigt kanske?
Hmm hade liknande problem.. ja gjorde så i alla fall att jag gick i n i d-linken å av någon anledning så var port 113 stängd öppnade den å vips så funkade allt som det skulle...har numera 2 datorer å en spelkonsoll inkopplade i nätverket.. funkar smäck :)
Hmmm...ja skulle jag bara kunna komma inpå deras konfigurationssida (http://192.168.0.1/) igen så skulle jag ju kunna kika på det....Lustigt nog kan jag surfa med den ena datorn via/genom D-linken, men inte ta mig in på deras hemsida. Den andra datorn står bara o tuggar om man kopplar den via D-linken, men funkar utmärkt "rakt in i väggen". Frustrerande!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem