Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med dvd och systemåterst

Problem med dvd och systemåterst

För en liten tid sedan skrev jag om att jag hade fått problem med att mina cd/dvd-spelare inte spelade upp dvd-filmer osv. Istället öppnades skivan i ett utforskarfönster.
Jag installerade då om datorn och allt var frid och fröjd i en vecka men nu har problemen återkommit.
Tänkte då att köra systemåterställningen, men det visade sig inte fungera och inte heller importera registerfiler fungerar.

Jag hittade sedan i ett forum, att någon uppdatering som heter Software distrubution 3.0 saboterar systemåterställningen. Jag ser att den uppdateringen finns i min dator.

Är det någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 2
du får nog avinstallera microsofts Software distrubution 3.0 om det är den du menar för att hamna i samma läge som förut. men jag tvivlar på att det är den som strular för dej.
Nej jag har dessvärre inget förslag till att lösa problemet.

Men det kan ha något att göra med att något blivit installerat på datorn den senaste tiden. . I går och i förrgår kunde jag plötsligt inte öppna min DVD-spelare.
Det hände inget när jag tryckte på öppna-knappen. . Och det fungerade inte heller att klicka på "Mata ut". . Jag fick ta och räta ut ett gem och trycka in det i det lilla hålet på spelarens framsida.
Jag monterade bort hela cd/dvd-spelaren och monterade sedan tillbaka den och hux flux så fungerade spelaren igen. . Varför vet jag inte. . Men det är väl som så ofta att det är "trial and error" som slutligen ger resultat.

Systemåterställning använder jag aldrig. . Jag gör med jämna mellanrum
Ghost-backup-kopior. . Och sedan kan jag återställa från en backup-kopia om något börjar gå alltför snett. . Då vet jag att jag kommer tillbaka till
ett stadium när datorn fungerade bra.

Jag startade också min bärbara dator igår för att kopiera över några filer som jag behöver på båda datorerna. . När jag skulle stänga av den bärbara så började avstängningen helt normalt men sedan låste den sig och stängdes inte av. . Jag var tvungen att hålla inne startknappen tills den slocknade. . Därefter startade jag den igen och försökte stänga av den igen. Men samma som förra gången den hängde sig. . Jag stängde med startknappen. . Sedan fick den stå avstängd i ca. två timmar och när jag startade och stängde av den igen så fungerade det helt ok. . Jag börjar misstänka att det har med överhettning att göra så jag ska börja undersöka hur man rensar bort skräp från luftintagen på en bärbar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem