Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbare dator

Snabbare dator

Blir dator slöare när man surfar om det är nästan fullt på hårddisken har det något samband och en fråga till återställningspunkter tar mycket plats man kan ju ta bort alla utom den sista är det riskfritt att göra så
Antal svar på detta inlägg: 8
boax!!

Datorn blir ej slöare. Du är ju på internetnätet. Det är väl bara webläsaren som jobbar.

Angående återställningspunkter så är det riskfritt såtillvida den sista blir
kvar. Man kan även minimera utrymmet för återställning genom att ställa spaken på 6%. Den står på 12%.
http://support.microsoft.com/kb/306084/sv
surfar du på internet så sparar du innehållet i en sk cash för att jämföra innehållet med när du besöker sidan igen , är hårddisken full så har den cashen betydelse, men inte så stor att du i praktiken märker något.
eftersom den redan är tilldelad sin storlek.

i ie7 kan du ändra ytan för detta
verktyg internetalternativ webhistorik inställningar och hur länge den skall spara informationen.

att ta bort återställningspunkterna är bara dumt för en novis.

att ta bort temporära filer kan vara mer effektivt. och att städa i registret
med typ cccleaner är mer effektivt. men också vanskligt om man inte vet vad man gör.
men har man en så full hårddisk så är en investering på 400-800kr på att komplettera med en ny hårddisk ett bättre val.
eller avinstallera det du inte använder
Annons
Bravo göcke där fick han Okej Jag ska inte vara elak men din kommentar var lysande! och då menar jag den kommentaren om "Novis" om han ska rensa registret rekommenderar jag fortfarand Microsoft One Care Safety Scanner.
Jag ger snart upp man får bara spydig kommentarer när man för söker fråga om något verkar som det finns folk på den här sida som bara vill verka överlägsna Det är inte rolig att läsa när dom skriver "Bravo Göcke där fick han"
en förklaring får man väll inte varför Gollum1 skrev så det blir väll en spydig kommentar till
jag hade inte för avsikt att tvåla till någon.
bara ge er tips om att det finns andra saker som tar upp platts i onödan på en disk. än cashar och återställningspunkter som hör till systemet.
boax !

Ett litet tips om ett lite ( tycker jag oavsett vad olika "experter" säger ) fint program som rensar olika ( åtminstone för min del ) i onödan sparade "fakta", "data" när man stänger av eller startar datorn.

http://www.iisoftware.net finns ett litet fint program som heter
" iISystem Wiper " . . Det är gratis att ladda ner och använda.

Sedan en liten grej bara - ge inte upp pga. som du tycker "spydiga" kommentarer. . Jag tror inte att de som du tydligen inte gillar har för avsikt att verka överlägsna. . Till stor del kan det bero på hur du uppfattar deras inlägg. . Så ta det lungt och tuta vidare.
Tack axe det värmde

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem