Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bild men inget ljud och vice versa

Bild men inget ljud och vice versa

När jag tittar på AB:s webbtv så ser jag reklamen men hör inte ljudet och sen hör jag ljudet från inslaget men ser inte bilderna... Får även ingen bild i WMP mwn ljud. Musik går bra i WMP. Codecs? eller någon plugin? eller??
Antal svar på detta inlägg: 8
Har tittat på Microsofts FAQ sida och lite runt men inte hittat rätt....
Kom igen nu någon måste väl ha en idé iaf.
AB= Aftonbladet
mwn=men (fort men felskrivet.)
installera om wmp om du inte har gjort det förut
Har installerat om men ingen förändring men man kan ju pröva igen och avinstallera först... kanske hjälper?
Annons
Nix ingen bild här men ljud där and so on.... Aftonbladet kräver bara flash men icke, även den installerad igen men det blir bara ljud o ingen bild.
På youtube blir det bild men inget ljud. Har gått igenom inställningar på verktygsmenyn.
ja nog är det ett konstigt problem du har.
för att du skall knäcka problemet tror jag att du skall rikta in dej på en av sidorna.
och titta vilka tillägg du har i IE om det är den du använder för att se
aftonbladets sida.
Skumt att det inte går att lösa.. Hittar inget som ger mig någon ledtråd heller. Har installerat om IE och adobe flash m.m.
Ingen som varit med om detta förut?
Jan_e , kör du IE7 ??

nog har jag varit med om liknande fel, men utan att se det du ser så är det alltså bara att gissa.

felsymtomen som du nämner är liknande de man får när det är blandad installation av adobe prylar på maskinen. du har olika verioner av flash och flash pluggin.
Jo IE7 är det, har tagit bort de Adober jag inte ser som nödvändiga och de verkar inte saknas heller... tittar lite från och till på detta problem jag har men hittar ingen lösning. Har installerat om IE7 men inget bättre för det.
Ska banne mig lösa detta nu under jul o nyårshelgen men behöver lite ledtrådar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem