Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Reklamproblem

Reklamproblem

För några månader sedan så råkade en kompis plantera in ett virus via MSN på min dator.

Jag lyckades ta bort det efter en massa arbete som jag inte har en susning om idag om hur jag gjorde.
Jag slapp ialla fall installera om datorn.

hur som helst nu till problemet.

Efter denna öderstigna stunden i mitt liv så får jag upp reklamrutor hela tiden så fort jag har en internetsida uppe.
Jag har kört olika antispam, antipopup och allt jag kommit på.

Längst upp i rutan (det blåa fältet) där det strår vilken sida man kommit till m.m. Där står det CID: och sen står sidonamnet.

Det är mest seriösa hemsidor som kommer upp. som t.ex net on net, ellos men även lite mer oseriösa datingsidor. Kan vara lite pinsamt ibland när man har gäster hemma.

Är det någon som vet nåt om detta så är jag evigt
Antal svar på detta inlägg: 4
baloo!!

Du har nog fått en massa skräp tyvärr. Jag googlade och hittade detta. Du kan ju prova. Står att detta program fixar CID popup och reklam.

www.ParetoLogic.com

Annars får du rensa din dator.
Det var en marig grej du har råkat ut för. Här är tips. Har du Messenger så
har du fått problemet där.

Det lättaste du kan göra är att byta till Firefox som webbläsare. Om du vill
annars följande, men är inte 100%. Sedan återstår formatering och stänga av systemåterställningen.

Högerklicka på Internet Explorer-ikonen (om du kör den webbläsaren), sedan så
trycker du på "Egenskaper". Tryck sedan på fliken "Säkerhet".

Du kommer nu att se en del ikoner; tryck på ikonen som det står "Ej tillförlitliga
platser" under. Sedan så trycker du på "Platser"-knappen nedan. Det kommer nu att öppnas ett nytt fönster. Du ser ett textfält med texten "Lägg till följande webbplats i zonen:".

Och där skriver du in webbadressen till CiD:-popupsen's olika adresser. Nu trycker du på knappen "Lägg till" brevid textfältet. Jag vet inte om man gör såhär på alla versioner av Internet Explorer.

CiD:-skiten försvinner inte helt från din dator; men det kan vara till hjälp.
Fattig som jag är
Så hittade jag en crackad version på det programmet du rekomenderade i dit förste inlägg.

Jag installerade det och råkade hitta en massa.

Hittade 103st tänkbara virus m.m.
Så bra är Norton, och de andra jag testat för att bli av med detta.
Bla. hittade jag två trojaner som det flaggade mycket varning om.

Jag plockade bort 102 av dessa.
Det jag inte plockade bort var nåt med registeringnyckel till olika program så den vågade jag inte radera.

Nu har jag kört i typ 30min och hoppat runt på olika sidor och har inte fått en enda av dessa popup som jag haft innan.

Leiake jag är skyldig dig en om vi träffas nån gång.
Tack ska du ha.
Otroligt skönt att bli av med detta.
Annons
Fast typ 5 min efterr förra inlägget så fick jag upp rutan igen

Men något har hänt eftersom jag inte få det lika ofta.
Men Tack för all hjälp.
Jag fortsätter jakten på mitt onda ting i burken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem