Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Överföring mellan datorer

Överföring mellan datorer

Hej alla!
Är det någon som kan detta. Jag har en ny dator med Vista och vill föra över program, dokument, filmer mm från min gamla dator med XP. Har kollar runt på nätet men hittar ingen för mig enkel metod. är det någon som har ett bra förslag. Båda är stationära.
Antal svar på detta inlägg: 4
Enklast är ju om du kan använda en extern hårddisk, typ en ipod eller liknande och föra över data via den. Annars kan du koppla ihop de båda med en nätverkskabel och skapa ett nätverk och på det viset föra över data. Det är också väldigt enkelt.
Tack för rådet . Är det en vanlig nätverkskabel, den som är kopplat från bredbandsmodemet till datorn? Har en extern hårddisk, ganska full så tanken var om det skulle kunna gå snabbt på något annat sätt.
Tänk på att det ska vara en korsad nätverkskabel.
Idén att föra över filer till nya datorn är bra, men kommer inte att fungera på de installerade programmen. De måste köras via Installern, annars fäster det inte i registret och programmet går inte att öppna.
Alltså installera om programmen från skiva eller web.
Kolla först om de är Vistakompatibla.

Lycka till
Annons
Ja annars tar jag mig in i din dator och fixar Nej skojade bara Tejay4u tycks ha det bästa tipset, Testa

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem