Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Använder ni tangentbordet

Använder ni tangentbordet

Sitter här och tittar på mitt tangentbord. Jösses!! Så mycket knappar.!!

Använder ni alla finesser. Jag räknar till 22 knappar som jag aldrig vidrört.
Ha,ha!! Nu hittade jag 15 till. Detta är osannolikt. Snacka om " overpace ".

Nästa gång jag köper tangentbord, så fattar jag "zero "

Jag menar att det blir så mycket av det goda så man " bryr " sig inte.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Jag har inte tänkt så mycket på det. Men tangentbordet använder iallafall jag för att skriva detta inlägg,

Upper Case & Lower Case, det är det man behöver. Annat är bara onödigt anser jag.

Jag har ett utökat tangentbord själv. Och hur ofta använder man F2 - F12 tangenterna?, inte ofta i alla fall.

Men Göcke och Daniel och de andra använder nog Alla tangenter för att lägga upp den här sidan kan jag tro.
Jag använder bara F1 Vid behov. Musen jobbar jag helst med, För mycket tangenter alltså!

Det skulle nog ha räckt med 12 Knappar som man har på mobilen. Inte mycket att lära sig där inte!
Det här tangentbordet har väl alla de knappar som krävs till Microsoftbasserade OS?
http://www.techepics.com/files/ctrl_alt_del.jpg
Använder alltid kommandon (ex ctrl+c ctrl+v) på tangentbordet istället för att gå omvägarna via mus, högerklicksmenyer. Är dessutom högerhänt så jag kör musen med vänsterhanden och använder tangentbordet med höger hand, allt för att snabba upp användandet. Det underlättar enormt när man jobbar i t ex Excel eller PageMaker. Jag trimmade användarna på ett företag när PC-nätverk introducerades att lära sig att använda musen med vänsterhanden, ca hälften körde med vänsterhanden efter ett halvår och jobbade bra mycket snabbare än resten.
Annons
Seggre95, jag kör inte så mycket i Excel. Tror fakiskt inte att jag använt det på flera år!

EZ

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem