Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Undvik utländska program

Undvik utländska program

Ladda inte hem engelskspråkiga program, och betala med bankkort. Det blir jobbigt när det blir fel. Tro mig. !!

Trodde jag hade åkt på en blåsning. Var på väg att spärra mitt bankkort.
50§= 300:- drogs från mitt konto. Bara pang!! Utan orsak.

Efter ett evigt mailande(på min skolengelska), så kom det ett mail från Germany. Av alla länder.!! På engelska. He,he!!

Vi ber om ursäkt. Dina pengar finns snart på ditt konto. ( varför snart)

Jag återkommer när jag har pengarna på mitt konto. Men till dess. Glöm engelskspråkiga program, om ni inte är engelsman. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 9
leiake, det var allt en väldigt dålig beskrivning av "blåsningen". Kanske du själv hade ställt till något? Utan att anklaga dig! Vad var det som blev fel egentligen?
Förstår igentligen ingeting av ditt inlägg låter mer som dravel.. :P
Du köper ett program betalar med kort och sedan blir du förvånad när det dras pengar från kortet. ja vad ska man säga. du har nog inte alla hästar i stallet. ;)

50 paragrafer av vad är 300 kr?
Varför tror ni dom skickar pengar tillbaka om dom inte har felat. He,he!!

50 dollar=300-350:-.

Tror ni jag är så korkad att jag inte kan handla på nätet.

Dessa pengar drogs helt omotiverat. Därför är jag upprörd. Dom har ju mitt
bankkontonummer. Detta kan hända igen. Jag säger upp kontot så slipper
jag strulet med den krångliga engelskan.
Annons
Ja leiake, du är lite korkad
Jag ger aldrig ut mitt kontonummer på internet, jag betalar med ett så kallat E-kort där bildas ett tillfälligt kontonummer och där sättes inte in mer pengar än man handlar för
De där med å handla på internet e allt lite vanskligt. Men de lilla jag har handlat online så har jag aldrig haft nåra problem. Skulle däremot aldrig lämna ut mitt kontonummer till okända sidor för å handla. Men varför sitta å skälla på leiake? Han berättar en tråkig episod av sitt liv så vi andra kan lära av hans misstag så får han skit för det. Kör så de ryker leiake.
Micke!

Du kan dra åt Järfälla!! He,he!!

Jag vill inte nämna detta bolag som jag tror är seriösa. Jag har så kallad
"subscription"= prenumeration, sedan många år på deras produkter.

Dom nämnde att en hacker med nickname " Micke " kunde vara inblandad.

Detta är en allvarlig grej, som tydligen ligger på deras server. Jag tycker synd om dom. Mitt bankkort:s konto som är kopplat till dom ligger idag på
78:-. Jag återkommer med besked. Ingen större förlust.

Hur gör man när man tar ut 78:- i bank- kassan utan att skämmas.

P.S Glöm utländska program. Mycket bekymmer till ingen nytta!!
leiake det du säger nu är att du tycker att nån i sverige ska hitta på ett eget operativsystem. Du menar helt enkelt att du ska sluta använda windows nu, linux är inte heller ett alternativ då kärnan från grunden är finsk men idag utvecklas över hela världen, OS X är även det som windows amerikanskt. OS/2 osv samma gäller där. BSD är väl åxå amerikanskt. Det bara rullar på finns inga svenska operativsystem.

Vi kan sammanfatt det så här, du kan inte använda en dator längre leiake. För vilket program du än vill använda så kommer du köra det på ett utländskt program. Vare sig programmet har en svensk översättning eller inte. Tycker jag låter som något jobbigt. Men klarar man sig utan dator ja då är det ju inget problem.
Skulle aldrig i livet falla mig in att köpa något på internet,i varje fall skulle jag aldrig ge ut mina kontonummer.Inte heller vill jag ha engelskspråkiga program för min engelska är ju inte så där bra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem