Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med Vlc player

Hjälp med Vlc player

Jaha ännu en dag på jobbet. Skönt att de e fredag imorn. Slutar redan 11,50 på fredagarna så de blir väl en å annan bira. Nu till min fråga ang. vlc. Hämtade hem den senaste versionen av den å install den å så långt all väl men den vägrar att spela upp filmformat typ xvid å avi. ljud går bra men bild går inte att få. Provade med Nero showtime å de va inga problem så några codec fattas jag inte. Har även K-lite med media player classic å den har aldrig strulat. Vill ha vlc för den e snabbare å öppna å har lite annat som jag vill ha. Har vista som op system. Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Här finns en spelare som heter Media Player Classic Den spelar det mesta bl.a. alla Real Players filer jag tycker den är minst lika bra som VLC
Gratis och bara 2 mb
http://www.codecs.se/fil.php?filid=72
Vargo! Men Behöver jag install nåra codec eller följer allt med när jag installerar den?
Det mesta följer nog med tror jag
Annons
Jag har inte laddat ner extra codecs men skulle det behövas så kan man ladda ner dom från samma sida Man kan ju ha både MPC och VLC
Tack än en gång Vargo å ha en fortsatt trevlig torsdagskväll.
Hej ni experter därute.
Tänkte fortsätta lite på det här med VLC player.
Varför får jag ingen bild men ljud ifrån VLC? Är jättenöjd me den spelaren som jag har men frågan är ändå obesvarad. MPC funkar ju å Nero showtime funkar ju oxå. Kan de vara så enkelt att VLC inte funkar med min dator eller med dom komponenterna som jag har i burken? Ingen som jag känner har aldrig haft nåra problem.
jigsaw!!

Redan för 15 år sedan var jag som du. Prova allt.!! Kosta vad det vill.

Men det tog inte lång tid förrän jag begrep att det tar på nerverna att prova allt. Datorn får ju " fnatt ".

Plötsligt står man i kön på SIBA, och väntar på att köpa en ny dator. Men man säger inte att den gamla har kraschat. Utan man vill ha lite nyare grafik.!! He,he!!

VCL är en player för proffs. Alltså inget för någon som är medlem på IS . Jag kollade på din profil. Datorkunskap en 2:a. Är man proffs då?? Bara undrar?? He,he!!

Dina värmande eloge om mina inlägg ,sög jag i mig som en Wettexkuk som en medlem uttryckte sig. Hon fick 10 poäng direkt för detta. Det roligaste jag har läst på länge.

Tack! jigsaw. Behöver väl knappast tillägga att jag gillar dig!!
Ok då gamle man (leiake) Jag ger mig å är nöjd me de jag har för det funkar.
Min fru säger likadant som du: Varför ska du testa allt för när de du har som sagt funkar.
VLC ska jag nu lägga på hyllan samt annat trams som alla säger att "de e bra att ha".
De sista som du skrev att du gillar mig gjorde gott i hjärtat. .

Ha de bra nu å kom tillbaka med mer "tosiga" inlägg.
Om VLC är en mediaspelare för proffs då borde de som tycker det sluta använda datorer och läsa en bok typ Datorer för Dummies och efter den är färdig läsa windows for dummies och när detta är färdigt. Kanske starta upp sin dator igen och fåen uppenbarelse att "men det här var ju som att installer vilket annat program som helst".

jigsaw de flest codecs finns redan i VLC du behöver alltså inte installera något. Men då du säger att du spelar upp en Xvid fil så är det troligen en AVI container och en AVI container kan innehållet vara kodat med vilken codec som helst typ Xvid, DivX eller H.264.

De format som jag sett saknas är vissa patentbelaga format som real och quick time. Sedan saknas webcam codecs som även de är properitära.
Tack du Rob.
Nu ska jag bara hitta den där containern så ska jag nog få det å funka
. Gå in på min profil å kolla lite så ser du att det står en 2a om min datorkunskap.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem