Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa från Asien ?

Köpa från Asien ?

Är det någon som med framgång köpt datorprylar från t.ex HongKong, sydKorea, Taiwan eller Malaysia? dom tillverkar ju de flesta datorkomponenter. Betalning-sätt? transport? fraktkostnad?
Jag lider av konstant skruvar-dille. Just nu sitter jag sysslolös.
Har dock ingen skruv lös......
Antal svar på detta inlägg: 3
Har själv ingen erfarenhet men kan tänka mig hur mycket svårigheter det blir med reklamationer och felleveranser mm.
Det borde inte vara några större problem. om du inte ska göra en retur. men närvarorna väl är här kostar de lika mycket som om duköpt dem i sverige eller EU förutoma tt du saknar garanti.

Man tjänar inget idag på att köpa elektronik i asien.Märkte det speciellt då jag var i japan förra sommaren. men det finns ju så otroligt mycket roligare prylar därborta, så ska man ha något som itne finns här kan det va värt ett försök. Eller iof modeller som ärpåvägutkan man få bra pris på om man är där och köper.
Jag har köpt en del via en del hemsidor från Asien. Har inte haft några problem vare sig med leveranser eller betalningar.Inte ens tull eller moms:) Men å andra sidan har jag bara köpt 10-15 gånger under de senaste 5 åren.
En sida som har massor av grejer är ju en av världens störtsta siter. Kinesiska Alibaba.com tar in drygt 9,6 miljarder kronor på sin kommande börsintroduktion, som därmed blir den näst största någonsin för ett internetbolag.

Störst är Google, som tog in drygt 12 miljarder kronor när man tog steget in på Nasdaqbörsen i augu­sti 2004. Google sålde aktier för 85 dollar styck och handlades för 692:93 dollar under gårdagens handel.

http://www.alibaba.com/


Men tänk på att detta är en återförsäljare site och att man måste ibland köpa 1000-1000000 artiklar per beställning. Men be att få köpa ett varuprov:)


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem