Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Trojaner i massor

Trojaner i massor

Har fått in trojaner i massor. De har lagt sig i mappen Fonts. Trodde att jag skulle bara kunna byta mappen mot en annan, kopierad från en frisk dator men det gick inte alls. Ser inte trojanerna men de är cirka 20000 filer i mappen som inte syns. Nån som kan något klurigt sätt att få bort dom? Mitt virusprogram , Norton, känner inte igen dom. Verkar ha ändelsen .zip.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Onödigt att formatera.
Försök att få bort trojanerna genom något program, som tex superantispyware, trojan hunter etc. Sen kan jag rekommendera Nod32.
Bästa antivirusprogrammet enligt mitt tycke.. Men smaken är som baken.
Har hjälpt många med samma problem som du har. Kan på det varmaste rekommendera Spyware Doctor som är rel billigt och rensar din HD från allt skit. Programmet går att uppgradera så du får med alla nya trojander och adware.
PonGot!!

Hade tänkt varna för detta program. Spyware Doctor. Men icke nu!!

Om ni kom ihåg mitt trubbel med 40$ ( är det rätt tecken Rob? He,he!!), som drogs från mitt konto. Bara pang!!!

Jag har fått tillbaka mina pengar. Dock ingen ursäkt.

Men www.pctools.com är seriösa. I alla fall mot mig.

Jag skrev: Innan jag gör en polisanmälan, så vill jag ha en förklaring hur detta har gått till. Givetvis på engelska. Ha,ha!! Var det därför kanske!!

Detta bolag är på pappret stort. Tror det är Irländskt, men har kontor både här och där i hela världen. Tydligen ligger det juridiska ansvaret i Tyskland.

När jag väl hade hamnat där så kom pengarna. Det tog 45 dagar.

Det dröjer innan jag köper något på nätet. I alla fall på en engelskspråkig
sajt. Man känner sig som man håller på att drunkna. Totalt maktlös och övergiven. Lyd mitt råd. Glöm näthandel. Framförallt på utländska sajter.

För säkerhets skull så har jagt sagt upp mitt bankkort. Har skaffat ett kreditkort med nästan obegränsad kredit. Men där finns tilläggstjänster som gör att man är försäkrad till tänderna. Det är ju inte dina pengar du handlar för. Det är kontokortsutställaren. Fiffigt!!
Annons
avg free edition är ett super program
Hej uffe_gus

Här kommer en länk till spybot search & Destroy ladda hem den och kör den ett mycket bra gratis program...


http://www.safer-networking.org/sv/download/index.html
Tack alla för hjälpen.
Det slutade med att jag formaterade iaf. Orkade inte lägga ner mer tid på virus,trojaner och annat skräp.

Uffe
Tack Göcke för att du städar upp här på Forum så att det inte blir en lekstuga utan att vi kan få hjälp och goda råd i stället.
När vi ändå är inne och pratar om trojaner. Det skulle vara intressant att veta var trojanerna kommer ifrån, alltså vad för sidor som skickar med sådant.
devonrex

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem