Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express

Outlook Express

När vi avslutar besök på IS, står det så här på vår skärm: "Outlook Express kan komprimera meddelanden för att frigöra diskutrymme. Detta kan ta några minuter". Så bra tyckte vi och tryckte på knappen OK.
Men sedan var det inte roligt längre. Flera av våra mappar var tömda.

Jag hoppas någon vet hur man kan komma ifrån "tjatet som ploppar upp" varje gång vi lämnar OE!

För att undvika att fler mejl tas bort, klickar vi numera bort erbjudandet. Men det går ju inte att avbeställa tjänsten såvitt vi kan förstå, så dialogrutan kommer tillbaka så fort man går ur OE och återgår till IS.


Antal svar på detta inlägg: 6
vad har IS med detta att göra?
outlook express är en egen mailklient som körs på din egna dator.
och kan nås från Internet Explorer om du valt den som default webläsare. och har outlook express som default mailklient

Däremot tror jag alandia hade en tråd med liknande problem
sorry, det var du själv moppan som startade denna tråden
[ http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=53971 ]
Göcke: Blanda och ge hej vilt, men denna gång är inte jag inblandad.
För övrigt har jag ofta komprimerat mappar i Outlook Express. Det sparar ju utrymme. Moppans problem kan jag dessvärre inte lösa
du har så rätt alandia , och som du ser så rättade jag mig när jag fann tråden.
Annons
Förlåt mig, jag hade glömt att jag skrivit detta förut. Men eftersom problemet fortfarande är i högsta grad aktuellt, skrev jag min fråga.
Jag ska inte återkomma i detta ärende mer och kommer att söka en lösning på något annat sätt, men hur vet jag inte. Jag har pratat med många datorkunniga, men ingen har kunnat lösa mitt problem.
Än en gång förlåt att jag är så glömsk.
Jag har sökt lite på komprimeringen och det jag kommit fram till är att det förmodligen inte går att stänga av komprimeringen. Åtminstone har jag inte sett någon beskrivning om hur man gör.

Här kan du läsa lite om det
http://www.datormagazin.se/expertpanelen/windows/program/article151416.ece
moppan , det var inte som någon kritik jag svarade . utan att jag drog mig till minnes att tråden redan fanns, med det ämnet.

frågan är fortfarande aktuell, tycker jag. men svaret är fortfarande
att eftersom outlook och outlook express spara allt i en samanhängande fil
så måste dessa komprimeras med jämna mellanrum. annars så är risken stor att filen blir för stor i Megabyte och långsam att ladda in.

risken med detta förfarande är . att om man stänger av datorn just när detta sker så kan filen bli korrupt. och obrukbar, men det finns hjälp med
att reparera den med en del program för det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem