Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Antivirus

Antivirus

Finns det gratis antivirusprogram som har lika stor säkerhet mot alla former av virus & andra elaka former av elakartade intrång som betalda program.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag tror alla virus program ligger ett steg efter dom kan ju inte veta vad som kommer så jag tror gratis programmen är lika bra testa AVG free edition funkar jättebra
Vilken är korrekt sökrad för programmet ?? Tack för svaret
Jag har AVG. Det fann inget när jag körde det.

Sedan har jag Spyware Doctor med antivirus. Det kostar lite. Det fann 3
st. Trojaner, varav en med röd varning som söker lösenord.

Det har förvånat mig en längre tid att en del kostar och vissa är gratis. Det är något som inte stämmer. Om mjölken vore gratis i affären så skulle man nog undra om den inte redan är sur. He,he!!

Det jag är rädd för är att polisen knackar på. Eller man får brev från Telia att
man är avstängd på grund av spridande av spam. Datorn är hackad av någon skurk. Det måste vara "läskigt ".

Virus och spionprogram samt brandvägg skall man nog ha. Gratis eller betald. Ja,!! Vem vet. Inget är 100%. Inget av dem vet vad som kommer,
som boax säger.

AVG har sökrad(länk) http://free.grisoft.com/ - 12k -
Annons
http://www.download.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10761481.html?ta
g=list
Testa den här adressen
Jag har säker surf via bredbandsbolaget, o inga problem alls har jag,,Allt kostar,inget är gratis,,inget säkert,,men jag är nöjd med det jag har i alla fall,,
Inga virus program kan väll veta vad som ska komma det vore väll för bra om viruspogramen låg steget före hackarna
Kanske det,,,men det funkar i alla fall för mig,det som kommer får man kanske uppdatera till nyare versioner,,,men jag har inga problem än så länge,,
Nu är ju inte det enda med AV-program att de ska hitta virus. Det gäller ju också att de inte äter systemresurser. Många program sätter processorn i ett jädrans arbete och lägger beslag på RAM-minne. De som toppar test efter test är Kaspersky och Nod32. Nod32 använder jag själv och visst kostar det en slant men jag märker inte att det jobbar ens. Jag resonerar som så att ett bra AV-program är lite som dubbdäck till bilen. Det är ju säkerhet det handlar om men jag ska ju helst kunna använda bilen att åka i också, däcken får ju inte gå hur trögt som helst. Det är väl investerade slantar att köra med både bra däck och bra AV-program.

Norton och Panda är de program jag sett som fungerar allra sämst vad gäller körbarhet på datorn. Inte ovanligt att dessa lägger beslag på 50-99% av processorn under ganska långa tider.

Vad gäller gratisprogrammen så fungerar de kanske hyggligt men jag har svårt att tänka mig att uppdateringarna är lika frekventa som om man har ett licensierat program. Mitt uppdateras nånstans mellan 1 -10 gånger per dag.
Hejsan !
Här är en länk till Avast ett AV program som jag varmt kan rekommendera.
Har använt det i många år och det har räddat mig många gånger.
Programet är gratis men kräver en registrering innan man kan använda det.
När det gäller uppdateringar så får jag nya ca 4ggr i veckan.
www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Varning för Telias gratis antivirusprogram Säker surf som skulle lagt både den gamla och nya versionen av spionprogrammet Adware i karantän, men som "glömde" den gamla versionen vilket orsakade att datorn inte kunde ansluta till internet. Felanmälan till Telia, som tog mycket lång tid på sig och inte visste vad som behövde göras. Avinstallation av Säker Surf gjordes men detta hjälpte inte. Hel ominstallation av Windows XP fick göras och sedan har allt fungerat. I stället för Telias Säker Surf finns nu AVG free edition antivirusprogram som verkar mycket bättre. Telia ger ingen kompensation för att det inte fanns någon internetanslutning under 14 dagar eftersom Säker Surf är gratis.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem