Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express

Outlook Express

Är det någon som vet varför inte Outlook Express inte funkar sedan jag har lagt in XP Sp2 uppdateringen jag får bara ett felmedelande som det står, Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'm1.442.telia.com', Server: 'm1.442.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F, jag fattar inte ett dugg.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Verkar som många andra haft liknande problem, ett tips nästa gång är att söka lite på t.ex. Google. Felnummret kan i många fall göra att man hittar rätt mycket.

Här är t.ex. en som haft ett snarlikt problem som du och som det verkar på hans positiva svar så har det nog löst sig.

http://support.microsoft.com/?kbid=813514
Först kolla så att servern inte är nere.. varit så under en längre tid... du har inte öppnat porten för mail i brandväggen i SP2..
Jag tackar för tipsen,jag har kommit på felet med Outlook Express nu,av någon anledning funkar det inte att ha virussökning av e-post inkopplad i Norton Antivirus har man det avaktiverat så funkar Outlook Express.
Annons
SP2 Vad är det för skit inget funkade efter installation jag tog bort det och kan bara rekomendera andra att inte installera SP2
Hej Jimmy, när man läser din ilska , hoppas man att man kan få lite mer kött på benen.
Du skriver att inget funkar!
Kan du tippsa oss vad som inte funkade?
att inget funkade är inte troligt, men isåfall skulle det vara intressant varför.

/göcke
Min Outlook låser sig för inmail, time out, när nåt korrupt mail ligger och snurrar på servern. Via Outlook går det inte att rensa bort, men via Eudora funkar borttagningen sen funkar Outlook igen efter en stund.
Har Norton IS men har stängt av och testat men det funkar lik förbaskat inte. Kan väl knappast vara ensam om detta fenomen?
Morran
Morran vilken leverantör har du mailboxen på, kan du via webbmail ta bort de korrupta mailen.?
varken outlook eller eudora kan ta bort mail från en server.
de laddar bara hem dem till din dator.
Bosse:

Jag har haft samma problem med norton och e-post.
Gå in i egenskaper för dina e-post konton så ser du att Norton lagt till ytterligare en sökväg till din E-post.

Det är för att mailen scannas via nortons server på något vis.
Ibland hjälper det att avaktivera e-post kontrollen och sen sätta på den igen.Det är Nortons server som strular ibland.
Lite svärt att förklara.Men studera dina konton i outlook så ser du nog.
Mitt funkar 99% av fallen men ibland när nortons server är nere,så får man avaktivera för att komma åt mailen.
Nu får Rob vatten på sin kvarn om NAV ;)
och jag en funderare om vad som egentligen går fel.
Janne R vad läggs till av Norton?
hehe ;)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem