Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur spela in från musik på en sida

Hur spela in från musik på en sida

Ibland hör man god musik på bl.a MySpace. Musiken startar när man kommer in på en sida, t.ex. en om en musiker. Ett sätt jag gjort är att koppla en kabel mellan uttaget för hörlurar och andra änden in i linjeingången till en andra dator. Har programmet MAGIX som man spelar in musik, tal eller vad som helst. Nu undrar jag om det finns något bra samplingprogram som spelar in musiken som man hör från en dator direkt på samma dator. Någon som har ett bra tips.
Antal svar på detta inlägg: 6
Det beror på vad du har för program i datorn.
Själv har jag Creative ljudkort med medföljande program och där kan man välja att spela in " What you hear".Funkar alleles utmärkt
Har ett program som heter All Sound Recorder XP som fungerar riktigt bra. Ställer in det på " What you hear" funktionen för att ta musik från webben.
Du kan välja mellan att spela in i några filformat, bl.a mp3.

Dock har progget några år på nacken nu, så om det finns kvar, vet ej.

//Breeze
Stream Down från CoCsoft är nog ett av de bästa streamingprogrammen. Dock kostar det lite (250kr) men å andra sidan kan man fråga om den är något som inte fungerar.

Det som är bra med detta är att all streaming kan kopieras. Musik Film etc.

Starta bara streaminingen och kopiera den del som kommer upp i den sk. Sniffern. Kopiera inte asx etc. detta är ju inte streamaddata.
Då kommer programmet själv ta hem hela. Ingen förlust av data etc.
Man behöver dessutom inte se eller lyssna på det som nerladdas.

/M
Annons
Tusen tack för tipsen. Breeze´s förslag passade bra, alltså All Sound Recorder XP eller Total Recorder 5.2 som är det aktuella namnet. Funkade direkt och passar utmärkt för mina ändamål. Mycket enklare nu när man vill spela in något direkt från internet. Har Realtec AC97 i min Ferrari.
IS är allt bra att lösa problem eller bidra med tips...hurra!
PonGot : har du mixer enhet i din Ferrari med Realtec AC97 ??
Göcke
Nej dessvärre har jag ingen mixerenhet. Har kollat med enhetshanteraren o Realtec Sound effect.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem