Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Leverantörsproblem

Leverantörsproblem

Jag och min bror bor i samma hyresförening. (trapphusen brevid varandra och vi har samma server)
Vi har Net At Once som internetleverantör. Och vi har fiberkabel dragen till lägenheten.
Vi betalar båda för 10Mb och jag har varit nöjd länge medans min bror ofta klagat för det varit slött.

Härom dagen var jag över och skulle se hur det var och han hade typ 0,2 medans jag hade 8Mb i snitt vid tillfället vilket var väldigt konstigt tyckte vi.

Nu så har han ringt å klagat och berättat hur det skiljer mellan oss.
Då berättar dom att dom glömt koppla om honom till den nya linan ??? och nu har dom rättat till det.

Min fråga är hur kan detta hända och ska inte leverantören betala tillbaks när dom gjort ett sådant misstag.
Är det någon här som har haft liknande problem och hur går man tillväga.
Hur ska man kunna bevisa detta för leverantören lär ju strunta i detta och hävda att det alltid gått snabbt för honom om vi drar detta vidare. (om jag känner NetAtOnce rätt)
Antal svar på detta inlägg: 1
Det är klart att man skall få ersättning när man inte får vad man har beställt. Att få ut pengar är inte särskilt troligt, men det borde inte var svårt att få avdrag på kommande fakturor. Fast de lär inte erbjuda det spontant utan man får ligga på om det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem