Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

System Mechanic

System Mechanic

Har precis lånat den senaste versionen av System Mechanic. Ett städ o rensningsprogram. Har för flera år sedan använt det programmet med viss framgång. Det hittar skräp o gömt elände av sällan skådat slag.

Problemet har alltid varit att det tar med sig lite för mkt och till o med krävt ominstallation efter användandet. Envisades t.ex. med att ständigt slänga ut Java-filer.

Ok...till saken...finns det ngn med erfarenhet av programmet? Skulle vilja läsa isåfall.
Antal svar på detta inlägg: 8
kent57!

Du menar troligen Registry Mechanic. Det använder jag dagligen utan problem. Det har aldrig rört en Javafil. Du har nog något lurigt i din dator.

Installera om ditt Javaprogram hos Sun.

Har du lånat licenskoden oxå. Hur går det till????
Tack för svar - men jag menar faktiskt "System Mechanic 7 Pro" - senast jag använde det var i en annan dator, i en annan version. Jag har mkt bra register -städare men SMech är betydligt mer avancerad än så.

Och licenskoden går att använda på ett till fem datorer.
He,he!!

Där ser man. Har aldrig hört talas om detta program. Det kostar ju skjortan
oxå. 70$., såg jag.
Annons
Jäpp...to tjuren vid hornen s.a.s o intallerade. Funkar bättre än väntat men ändå har andra mindre,billigare program (tom gratisprogram) samma funktioner som jag redan använder. Kanske är det ngt bättre/effektivare men inte värt sitt pris.

Du vet möjligen ingen bättre diskfragmenterare än Windows egen?
Har hört talas om Diskeeper 2007. Men för min del räcker Windows.

Du kan ju kolla på följande sajt.

www.alltompc.se/nyheter/?id=35714 - 19k
Registry Mechanic har jag också Gratis till och med eftersom jag prenumererar på en pc-tidning så får jag det gratis med tidningens Cd-Rom skiva. OK det är fjolårets version men det funkar lika bra för det.Är man lite klurig listar man ju ut vilken tidning det rör sig om. Ingen reklam var det ju.
Likadant med Ashampo WinOptimizer också fjolårets version gratis men bägge programmen uträttar underverk med datorn genom att hålla den i topptrim.
Diskfragmenterare kör jag med O&ODefrag Proffessional Mycket bra program som medföljde tidningens CD-Rom skiva helt gratis.
Ok - tack för tipsen!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem