Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win XP SP 2

Win XP SP 2

Goafton, Kort och gott. Funkar Win XP SP 2 bra? Har haft lite dålig erfarenhet av SP 1 så jag är lite nyfiken om jag törs installera den.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Win xp 2 funkar för mig perfeckt vi får se vad andra tycker
WinXP SP2 fungerar inte alls för mig, har installerat den 3 ggr på en Corporate XP SP1 installation .. och varje gång hänger den sig efter reboot .. kan inte ens boota safe mode ..
En bra o en dålig????? Skall man installera eller inte installera???? Är det svensk XP vi pratar? Pro eller home?
Annons
Kör med sp2 på en corporate pro funkar hur bra som helst..

efter att ha stängt av brandväggen och ms virus skydd och det andra så funkar det hur bra som helst och XP har blivit snabbare eftersom det använder ramminnet mer än innan.
Det är bara att köra på.Helt ofarligt.
Skulle det bråka,så har du ju systemåterställningen.

Då har du ditt gamla tillbaka.
JAG VARNAR FÖR SP2

Jag fick samma problem, går inte att få igång datorn alls efter uppgraderingen!
Jag provade allt, felsäkert läge, system återst. mm mm. Inget annat än ny istallation fungerar.

Så nu stängde jag av automatisk uppgradering.

Börje.
Det har ingen betydelse om det är home eller Pro, åker man på problem. så är det brandväggen eller drivrutinerna som
kan strula. eller helt enkelt program som slutar fungera för att
sp2 blockar vissa funktioner. och nu menar jag inte brandväggen.
Kan nog med fog säga så här
hade du problem med sp1 och drivrutiner så kan du nog få problem nu också. så har du trådlösa möss/tangentbord kolla upp på tillverkarens hemsida först om de har någon anmärkning. Har du olika virus/spam/brandvägg skydd och dylikt
så kan du få problem, rekomenderar att avinstaller dem för att vid tillfälle återinstallera dem kanske med nyare verssioner.
Sen finns det på M$'s sida en listning på program som kan
ha/få problem.

Men jag har instalerat ett antal nu och tycker i stort att det
funkar bra, finner man något konstigt så får man endera avstå eller jaga uppgradering av grejorna.
Och som Leif skrev godkänn att spara för att kunna göra
systemåterställning är en bra läge om man är osäker.

det finns tre parter i denna uppgradering
du ,M$, och sedan produkttillverkaren
om produkttillverkaren nu inte tycker att de skall komma
med en lösning om det uppstår problem.
så har de förmodligen bestämt sig att produkten inte skall
leva längre än till sp1.
och M$ kommer förmodligen inte att göra så mycket mer.
och du som konsument får bita i det sura äpplet.
så här har ekkorhjulet snurrat nu ett antal år.
det befrämjar försäljningen av nya produkter också.

uppgradera mera
mvh / göcke
Uppgradera när det är ett måste. Det verkar som SP2 är ett sådant måste tyvärr eftersom XP hade flera stora säkerhetshål. Det är dessa som SP2 vill ta bort....

Undrar dock fortfarande varför det alltid är vissa konkurrenter som alltid råkar i kläm vid MS uppgraderingar...

Exempel Quicktime som jag anser är en mycket bättre multimedia lösning än WMP...
Hej Börje , kan du tipsa oss om vad du har för data på din maskin. hur stor hårdisk hade du och hur mycket var ledigt på den. är det något speciellt med den. som att det är en hempc eller dylikt.
Hej Bengt , inte konstigt alls, en fejd som är lika gammal som
Quicktime, man kan nog vänta sig ett rättsligt efterspel här.
Kan M$ så försöker de att smågneta mot sådan företag som
är konkurrenter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem