Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kraschad hårddisk

Kraschad hårddisk

Jag har installerat en ny disk och satt den Kraschade (innehöll 2 partioner) som slave, när jag kommer in i Windows XP så ser jag de 2 enheterna som finns/fanns på den men det kommer upp att de inte är formaterade, vad göra?

Finns det något bra program för att återfå bilder och dokument på en Kraschad hårddisk? Har hört nåt om Spinrite, nån som känner till det eller nåt annat bra program?

/sven
Antal svar på detta inlägg: 6
sven:
Jag har använt "GetDataBack" (gdb) ett flertal gånger med framgång. Finns i 2 versioner. Ett för FAT och ett för NTFS. det är det senare du antagligen behöver. I trialversionen kan du endast få fram filerna utan att kunna spara dom för kopiering till fungerande disk. Vidare behöver du en ledig partition på din disk dit du sedan skall föra över dina förlorade filer.
I fullversionen som förvisso kostar lite slantar kan du få fram allt som finns på den havererade disken. dvs filer som inte är överskrivna, raderade filer samt filer som via papperskorgen är slängda.
Ladda ner programmet här:
http://www.runtime.org/gdb.htm
Maila mej ifall du behöver "vissa siffror å bokstäver" att skriva in för att registrera programmet som fullversion.
sven: här finns ett annat alternativ. liknande program
http://www.partition-recovery.com/partition.htm
Hej alandia och tack för tipset. Jag lyckades med GetDataBack att få fram och kopiera de flesta bilder och dokument. Kan därmed slå ett HÅRT slag för programmet

Eftersom jag inte hittade din mailadress så testade jag mej fram med lite olika siffror å bokstäver?!?!?

Tack igen och ha en trevlig helg
Annons
sven:
"citat"Eftersom jag inte hittade din mailadress så testade jag mej fram med lite olika siffror å bokstäver?!?!?

lite olika bara sådär på måfå??
hur lyckades du med det?
ps, min mail finns nu på min hemsida
Ja du hur lyckades jag med det...hmmmm nätets hemligheter . Kollade din sida innan åxxå men den visar INTE Vänstermenyn som den ska......så därför hittade jag inte din mailis.
sven:
nu funkar knappen "E-post" på hemsidan. om du kör IE. fixat ikväll.
ang. siffror..... ok förstår !

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem