Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Produktnyckel Win98

Produktnyckel Win98

Hjälp! Behöver en fungerande produktnyckel till ett Windows 98 - har laglig skiva som följde med datorn men tillskillnad från Officepaketet som har sin nyckel på cd-asken så har Win98 sin på själva handboken som tydligen är kastad för ett bra tag sedan.
Någon som har tips o råd?
Tack
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Tack än en gång - skall göra ett försök Zaphod
Jag har kört 98-skivan ett flertal gånger och vad jag kommer ihåg så blåste man hela datorn. Men som sagt, det är några år sedan.
Pellet - du kan mkt väl ha rätt
Annons
Om den här prod.nyckeln fungerar på ditt exemplar av W98 vet jag ej men du kan ju prova.

Win 98 SWE 2:d release. . W7XTC-2YWFB-K6BPT-GMHMV-B6FDY

Jag har inte använt den på 14 år. . Senast 1993.
1998 kom w98
axe det där är olagligt.
kör just nu m en fullt fungerande produktnyckel och det var/är inte axe´s - fortsättning följer
Ok - avslutning - Tack Zaphod och alla andra som engagerade sig. 98an fungerar nu perfekt och ingenting av program, dokument etc togs bort. Precis som jag hoppades - återigen, stort tack!!
Rob !
Jag är fullt medveten om att det kanske var olagligt.
Men eftersom det är ett så gammalt och numera ej längre ingår i sådant som Microsoft uppdaterar och så vidare så tyckte jag att det kunde vara "nästan ok" att hjälpa någon som ville försöka använda en antikvitet.

Jag skulle inte ha lämnat ut nyckeln för ett program som fortfarande är kommersiellt gångbart. . Den som känner så får väl betrakta mig som en "Pirat". . Även om jag inte brukar använda Pirate Bay. . Det här ser jag mera som Pirate Hej Svejs.

Helt rätt Göcke. . Min hårddisk börjar bli lite gammal och har fått en del "bad cluster". . Men tyvärr går det inte att formatera eller rensa den. . Den sitter där den sitter där uppe i skallen på ballen. . Och jag har ingen "backup kopia" som jag kan återinstallera där heller.
Jag ska inte lämna ut några nycklar via IS, jag lovar.
Tydliggörande... Just p grund av programmets ålder kunde inte Microsoft ge ut en ny nyckel - däremot var det ingen tvekan att dom hade gjort det OM dom bara hade kunnat. Dom ville hjälpa och förstod mycket väl mina "teoretiska-mellan-raderna-frågor" och kunde nog inte bry sig mindre. Dom förstod mitt dilemma o insåg naturligtvis att p ngt sätt skulle det gå att köra en "crack" el liknande.
Och trots Axe´s vilja att hjälpa var det INTE den nyckeln som löste problemet - ingen har gjort ngt olagligt utom jag som i det här fallet gott kan leva med det.

Må Gott!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem