Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Uppdateringar

Microsoft Uppdateringar

Hej.

Jag har fått besked om Microsoft uppdateringar.

Allt gick bra förutom att jag fick ett meddelande.

Microsoft Net Framework 1.1 Servicepak 1, installerades inte. Har försökt flera gånger utan resultat.

Den lilla gula Microsoft Uppdateringar ikonen ligger dessutom kvar.

Någon som känner till något om detta?
Antal svar på detta inlägg: 10
Njae, det jag vet är när jag hade det problemet igår så tog den uppgraderingen när jag startade om datorn.

/B
Hejsan Micke03!
Har löst detta problemet åt fler som haft samma bekymmer. Det är något fel i Microsoft .Net-version 1.1 som ligger och spökar till det i fortsättningen.
Du löser det enklast genom att ladda hem ett verktyg som heter cleanup_tool.exe Det hjälper dej att avinstallera den version du har problem med, för du kan inte avinstallera den via kontrollpanelen, för då brukar problemet kvarstå. När du kör programmet får du upp ett fönster, och där finns det en vik-flik där du väljer vilken version av .Net-framework du vill ta bort. Följ ev. instruktioner som kommer. När du gjort detta kan du hämta hem uppdateringarna hos Microsoft Update igen, och då ska allt fungera. Du bör då kunna uppdarea ytterligare till en nyare version av .Net Framework, tror det är 3.0 man kör nu. Du kan läsa mer om detta här: http://support.microsoft.com/kb/922377
Hoppas detta hjälpte dej också.
Lycka till!
kan stämma som bosse skriver , det är dessa som gäller fram till aldeles nyligen
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02983.jpg
Annons
Hej igen!
Du hittar verktyget här:
http://astebner.sts.winisp.net/Tools/dotnetfx_cleanup_tool.zip
Ha det!
Tackar så hjärtligt för hjälpen, fick bort den med hjälp av din länk Bell!

bell!!

Trodde jag hade systemfel. Tack vare dig så är det fixat.
dessa trilskande automatiska uppdateringar.
ytterligare en anledning till att aldrig blåsa en maskin på OSet när den väl är uppgraderad
Göcke!!

Det handlade inte om prioiterade uppgraderingar. Detta Net Framework tillhör troligen anpassade uppgraderingar.

Men bell:s verktyg tog bort allt vad Framework hette. Sedan hade man att göra en stund innan allt var på plats. Där har du rätt.

Man får tydligen ladda hem allt. Framework 1,2 och 3 + mindre uppdateringar. Men nu har jag " rubbet " för säkerhets skull. Det verkar som detta behövs när man kör 3-D kartor och liknande.

Min dator blev snäppet snabbare. Bara det!!!
jo problemet var känt för mej, jag har också länken reggad.
men jag är glad att det finns andra som kan ta vid,
så ett tack åt bell.

just nu så släpper jag XP mer och mer och koncentrerar mig på
en massa annat nytt och roligt.

Hej du Micke03 ! . Jag råkade ut för precis samma sak på min bärbara dator där jag har Win XP. . Tidigare hade jag Framework 1.1 installerat men uppedbarligen hade det försvunnit.

Jag fick också en gul ikon i aktivitetsfältet, som sade att det fanns uppdateringar att hämta. . Så jag försökte att hämta det men det gick inte.

Jag försökte flera gånger men det gick fortfarande inte. . Tillslut stängde jag av "ZoneAlarm Pro" som alltid är igång. . Och hör och häpna . . då gick det hur bra som helst att hämta och installera uppdateringen.

Sedan hämtade och installerade jag även Servicepak 1. till Framework 1.1 och det gick också bra.

Framework 2.0 och 3.0 fanns kvar på datorn så varför hade Framework 1.1 försvunnit.

Sedan startade jag "ZoneAlarm Pro" igen och nu verkar allt fungera som det ska igen. . Allt är som så ofta bara ??? - ??? - varför ?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem