Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Scannerproblem

Scannerproblem

Jag har en CanoScan 8600F.
Photostudio 5 fungerar bra. Men när jag ska använda CanoScan Toolbox, då är det kört.
Där kan man välja på t.ex Copy, Print, Mail, PDF m.fl. Vilket alternativ jag än väljer får jag upp följande:
"Unable to scan. Make sure that there is enough space on the target disk."
Det kan inte bero på att jag har för lite plats på hårddisken - där har jag 131 Gb av 149 möjliga.
Jag har försökt läsa i användarhandboken men hittar inget svar.
Kan någon tala om vad jag ska göra för att få det här att fungera?
Margareta 1936
Antal svar på detta inlägg: 2

Mitt förslag är att du avinstallerar scannern [ i Kontrollpanelen / Lägg till ta bort maskinvara ] och sedan installerar om program och drivrutiner för scannern igen.

Jag har också en Canon scanner och den slutade också att fungera. . Men problemet för mig var att jag hade skaffat en lite hundvalp ( 6 mån gammal ) och han hade tuggat på USB-sladden till scannern. . Skadan syntes nästan inte men när jag köpte en ny USB-sladd så fungerade allt ok. igen.

Förmodligen är det inte ett liknande problem hos dig men prova att installer om scannern. . Good Luck.
Hej axe.
Har varit bortrest några dagar, men nu har jag haft tid att testa ditt råd.
Jag avinstallerade och gjorde om installationen från början och nu fungerar det som jag vill. Jag har gjort så förr, när det gått på tok, men den här gången tänkte jag inte på den lösningen.Tusen tack.
Husdjuren ställer till en del - jag har egna så jag vet. Men inte den här gången.
Margareta

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem