Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Avast 4.7 Pro

Avast 4.7 Pro

Jag har installerat avast 4,7 proffesional på min bärbara dator. Jag undrar om det är någon som har samma program och kan ge mig lite information om det är bra eller dåligt antivirusprogram? Någon som vet annars vilket gratis antivirusprogram som är bäst och mest pålitligt att installera.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag kan väll säga att jag har använt avast i säkert 4-5 år utan några problem, men sen om det är det säkraste vet jag ej. Använde Norton innan men då var det bara bekymmer.
avast är ett bra program, själv har jag visserligen F-secure som oxå är bra. Men har haft både Norton och Panda bägge de slöar ner datorn osevärt, så den går sakta....
Bandit!

Har oxå Notron, utan broblem, men oj, oj, var slöa vid uppdat. tar en halv timma på sig.
Annons
Avast är ett bra program, det finns fler bra och gratis program som t,ex zonealarm och AVG.

Men själv rekommenderar jag Nod32, Uppdateringarna märks knappt o vid virusscanning så tar den nästan inget minne från datorn.

Men å andra sidan så kostar programmet, men det kan det vara värt.
viinikka_86: men avast pro kostar också
Själv har jag Avast 4.7 och det har funkat kanonbra. Inget strul, filuppdateringarna kommer nästan dagligen och uppdatering av programvaran unferfär varannan månad. Jag tog hem den som freeware för flera år sen och har inte betal en sekin.
Jag har gratisversionen av AVAST och den uppdateras några gånger
per vecka. Min dotter har den också. För några år sedan skickade en
förening som jag är med i ut virus varje gång som de skickade till
flera hundra medlemmar. Avast varnade varje gång och när jag
kontaktade föreningen hade ingen anna hört av sig. När de la om
system bytte till bredband och raderade en del m.m. försvann problemet.

Jag är mycket nöj med AVAST v. 4.7 home
Jag tror inte att det finns nåt program som är överlägset något annat.
Utan man får testa sig fram, smaken är som baken.
Till skillnad från många program så tar inte NOD några som helst resurser, iaf inte så att det märks.
Avast Home har fungerat klanderfritt i flera år hos mig. Inte ett enda virus eller mask har fått fäste hos mig under de åren.

Enda gången man överhuvudtaget märker det, är OM man får något skit, och när uppdateringsrutan blinkar till.

Självklart finns det andra program som är precis lika bra, men är man van och nöjd med ett program, finns det ju ingen anledning att ändra, eller hur?

/Zap
Helt rätt Zaphod.
Finns ingen anledning att byta om man är nöjd.
Man ska inte gå över ån efter vatten.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem