Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur få tag i ljud?

Hur få tag i ljud?

Har försökt över allt att få höra lite musik. T.ex. på "youtube" men får bara in låtarna som gör uppehåll i ett kör. Är det någon sorts inställning som jag saknar?
Antal svar på detta inlägg: 7
Är inte riktigt med på hur du menar "gör uppehåll i ett kör", men om det går långsamt att ladda en video kan det bli hackigt. Dvs om laddningen av videon går långsammare än uppspelningen. Prova att vänta tills hela videon har laddat klart och tryck på spela igen.
Seggre95!!

Det kallas för streamat ljud. Du har för dåligt bredband helt enkelt. Skall du
kolla på Youtube så behövs minst 24 MB annars blir det hackigt vissa tider på dygnet. Prova på förmiddagen. Då kan det gå. Kvällar är hopplöst med
taskigt bredband.

Men som Tompaxox säger. Vänta tills du har laddat hem filerna. Men du är ju pensionär så du har väl inte tid att vänta. Ha,ha!!
Hej. Menar ni att jag först ska sitta och höra på hackande musik och sen spela om det igen, försökte och det gick bra. Kan ni också tala om var man kan få tag i gammal dansmusik som foxtrot, vals, hambo, polka och snoa. Jag hittar mest bara sådana låtar som dom står och sparkar i luften efter, nä tacka vet ja en tryckare.
leiake skriver att man behöver minst 24 MB. Då förstår jag att med mina 0,25 MB blir det jobbigt.
Det är många handtag på ett spett, allra helst när man inte har något vidare närminne kvar.
Annons
Om du bara vill lyssna som tar mindre "kraft" än videofilmer så kan jag rekomendera internetstarts radio.
Där finns många olika radiokanaler med många olika musikstilar och där kanske du kan hhitta något som passar din smak.
Radion hittar du uppe i det högra hörnet på denne sida.
Det funkar med 0,25 också, tar bara lite längre tid. Gammal dansmusik vet jag inte riktigt var du kan hitta faktiskt. Fanns nån enstaka på pirate bay men det är nog glest i och med att de flesta som gillar den musiken kanske inte är några fenor på att göra mp3 av stenkakor... Men om du kan hålla tillgodo med lite amerikanska gamla örhängen så finns en del att tanka ner. Det finns ju internetradiostationer som spelar mycket swing och jazz.
Prova denna t ex.

http://www.swissradio.ch/streams/6092.m3u
Seggre95!!

Jag kollade din profil. 80 år!! Då skall man inte kunna sätta igång en dator.

Men du har hängt med under dom senaste åren. Bra gjort.!! He,he!!

Berättade om min granne som fick en bärbar av mig. Han lämnade tillbaka den. Han är 82 år. Det går inte sa han. Fattar inte ett " skit".

Betänk att han konstruerade den första kameran som var på månen. Då förstår ni hur svårt det är med det nya IT-samhället.

Åldern tar ut sin rätt.

Här är lite snuttar på dina favoriter: http://dragspelsmusik.se/ - 2k
Tack för hjälpen!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem