Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista

Vista

Internet kopplar ner efter ett par minuter på en bärbar med operativsystemet Vista. Har XP på den stationära och internet fungerar där.

Någon som har haft detta problem. Tacksam för hjälp.

Hälsningar Bengt
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2


måste man avinstallera ett virusskydd för detta problem.??
och installera ett annat???

håhå jaja vilken värld vi lever i.
vilket tog du bort och vad skaffade du istället???
Hej,

Ja det kan kännas fel att ta bort kanske, men är man inte proffs på det här med datorer så nappar man ju på tips. Hade ett 3 mån Nortons virusprogram som jag kanske inte hade tänkt att förnya så gjorde jag så här i stället och ersatte det med Avast.

Bengt
och då var det virusskyddets fel??
inte handhavandefel??

ursäkta mig det är inte menat som kritik, men jag kan inte låta bli att förundras av hur lätt det är att få fel input.
Annons
Självklart att det är ett handhavandefel, och lika självklart är det menat som kritik.
Vart vill du komma. Jag ville bara ha hjälp med ett problem som jag inte klarade av, har inte bättre kompetens än att jag tog åt mig informationen jag fick. Ursäkta mig att jag gjorde som jag gjorde.

Hej du torken !

Jag tycker inte alls att du gjort något fel. . Jag skulle ha gjort lika dant.

Jag tycker bara att det låter konstigt att det var Nortons antivirusprogram som förorsakade problemet. . Kan det ha varit så att de 3 mån. för Norton hade gott ut ? . Eller har du både Windows brandvägg och någon annan brandvägg aktiverade samtidigt ? . Då kan det bli liknande problem. Jag har flera bekanta som haft liknande problem med att komma ut på Internet. . De hade två olika brandväggar aktiverade. . Och det kunde ta 1,5 tim. innan de kom ut på Internet. . Men när de stängde ( inaktiverade ) Windows brandvägg så fungerade allt normalt som det skulle.

Gott Nytt År och kämpa vidare. . Dator och Internet-världen har blivit så här nu för tiden och förmodligen blir det bara värre och värre framöver.
Förr kunde man köra i minst ett halvår innan det kom ett nytt problem. . Men numera kan det ske varje vecka. . Så visst är det skönt att det finns forumplatser som Internet Start och liknande där man kan försöka få hjälp.
nej det är var inte menat som kritik, men problemet kvarstår i felsökningsretoriken, nästa gång som ett liknande problem uppstår så
radderar man och installerar om.

för mig spelar det inte någon roll vilket virus skydd du har.
men de fungerar olika, och justeras olika.

men tipset var att stänga av automatiken.
nästa gång kan det vara att man bör göra det omvända.

lycka till med Avast, men se till att du får kläm på hur du justerar det.
axe , det har inte blivit värre och värre.
det är samma retorik i dag som det var när alla de andra OS-formerna kom
till världen. En mängd ny information behöver bara läras in.
och alla kända fallgropar skall upp i dagen.

men det är inte svårare än förut.
Ang Virusprogram och till Göcke mfl.

Det som jag hittade om prpblemet och tipsade Torken om var just Nortons antivirusprogram 2007.

Jag säger inget ont om detta, och jag kan hålla med dig Göcke, att man bör försöka hitta orsaken till felkällan och kanske försöka åtgärda detta istället för att bara ge upp och radera, formatera mm.
I de här fallen så känns det kanske som om det dock var den bästa lösningen.

Det förekommer ju ibland att vissa program inte fungerar som det är tänkt, utan skapar en mängd problem, och då kan jag tycka att om programmet inte är nödvändigt, utan kan ersättas, så kan man göra detta.

Det var skönt att det löste sig för dit torken.
Sedan kan det ju vara så att Symantec som tillhandahåller Norton, hade haft någon lösning, eller korrigeringsfil att ladda ned?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem