Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Router

Router

Hej! Jag vet att detta med routrar varit uppe förut men det har inte hjälpt mig.

Har en bärbar Toshiba med XP pro, en router D-link 54. Det går utmärkt med nätverkskabel.

Har en usb kontakt för överföring som tar emot och sänder. Får ingen adress från D-linken.

Har även ett trådlöst nätverkskort i den bärbara som heter Intel (R) PRO/Wireless LAN 2100 3B. Vid användning av reparation säger programmet att det inte stöder TCP/IP protokoll. Hittar inga uppgraderingar till nätverkskortet. Vid försök att installera protokollet svarar datorn att det inte är tillgängligt. Jag har ingen skiva.

Vid användning av det trådlösa kortet skickas det mångder av data till routern men inget tillbaka, får ingen kontakt med servrarna. Hoppas jag har varit tydlig. MVH Bengan.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Göcke jag är inne på internet med den bärbara. Kom in på den lilla USB grejen som är med. Jag ställde om lite men fråga inte vad. Trådlösa kortet lyckas jag inte med.
börjar undra om du har två trådlösa anslutningar som har kolliderat med varandra. den där lilla USB grejen , är det ett wlankort för USB anslutning?

men det är ju roligt att du får resultat
Ja du GÖCKE jag TYCKER DU ÄR SUVERÄN tur att vi har dig

Gott NYTT IS ÅR PÅ DIG

Göte
Annons
God fortsättning på det nya året.

En stilla undran bara, den här lille sändaren till D-linken som man kopplar till USB kontakten.
Har 3 st. USB uttag på den bärbara men bara ett fungerar för att få kontakt med D-linken.

Har inte alla USB kontakter samma funktion på en dator.
bengan , hittar inte USB konatkten den nya enheten, så starta om datorn med den nya enheten isatt. så läser den in nya värden. och då borde det fungera. detta problem kan hända om man bara rycker ut en enhet utan att ta vägen genom säker bortagning av maskinvara
Göcke, Gjorde som du skrev men det fungerade inte. Spelar igentligen ingen roll för jag är ju uppkopplad.

Lyckas fortfarande inte med nätvekskortet, funderar på att försöka med en ny installation av routern.
Min dotter har en trådlös förbindelse som datorn hittar men trots att jag har nätverksnyckeln kommer jag inte in. Konstigt ?
tycker inte det är konstigt , men ganska ologiskt i tänkandet.

skulle jag ha problem, skulle det första vara att logga in på routern via
kabel som admin
och kontrollera inställningarna, både för tråd och trådlöst.
och sedan när jag vet hur den är ställd i den trådlösa säkerheten,
försöka att fixa den bärbara att ha samma inställningar.

kommer du inte in i routern via kabel , så är ju frågan hur du konfigurerat
din trådanslutning i din dator. är det via automatisk ip-tilldelning

att installera om routern ? , den fungerade väl för någon dator?
gör den det så är det ju mindre sannolikt att det är routern det är fel på.

angående krypterings nyckel , så måste man ju även veta vilket format och i vilket antal bitar adressen är i.
Routern behöver veta datorns IP-adress.
Googla IP-adress!
http://www.minip.nu/

Gott Nytt^ÅR!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem