Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Företagsdator

Företagsdator

Hej på er alla och god fortsättning på de nya året

Har en liten fråga om Företagsdator

Vem är det som är ägare till datorn och ska betala reperationer på den om

man inte löser ut den efter 3 år ,utan istället betaler förmånsvärde för den ?

Och även under 3-årsperioden vem bekostar rep och delar då.

Kanske någon juridisk person eller någon somvet/har råkat ut för detta

lilla ägande problem.

MVH Jinsson
Antal svar på detta inlägg: 8
Det måste vara arbetsgivaren som äger datorn i båda fallen och ska således betala för rep mm.

http://www.hem-pc.nu/default.asp?id=1
Då förutsätter jag att du inte skadat datorn utan att den "gått sönder av sig själv"
I hyran ingår alltid en försäkring som företaget tecknar när dom leasar datorerna. Denna försäkring täcker då kostnaderna även för företaget.
JAG har hem-pc genom jobbet Så fort det har varit krångel med moderkort eller dylikt så är det bara att ringa support och då fick jag ett nummer att ringa så kom dom och hämta datorn och dom ringde när den var klar . Dom leverade till baka till addressen utan kostnader!
Annons
Min farsa hyrde en Hem PC åt mig när ja bodde hemma. Du betarar bara självförvållade skador. I övrigt så är det ju fri service och gratis telesupport.

Löser du inte ut den efter tre år så får du skylla dig själv. Då får du skicka tillbaka den. Men du löser ut den rätt billigt. (Runt 500 kr) alla gånger vi haft en Hem PC iallafall. Det som inte löses ut går direkt till elekronikskroten.

Men Pass upp ni, Hem PC-användare. Moderaterna skall avskaffa förmånskatten för Hem-PC.. (Om dom inte redan gjort det)?
Även dom avtal som redan är skrivna kommer att höjas utan hänsyn till förra regeringens beslut.
Ni måste skilja på företagsdator och hempc, och om Jinsson frågar ang företagsdator så får man anta att det är detta som avses.
Då bör Wackos svar gälla.

Sedan finns det en ny variant av hempc avtalen där man helt enkelt leasar pc.
Att man avskaffat hempc avtalen är väl på tiden. Jag tycker dessa har spelat ut sin roll.
nu håller jag inte med dig perAsk! Alla kanske inte har råd att skaffa sig en bra dator! Fajjer dom har redan tagit bort förmånen jag kommer att få rn höjning med 180-210kr det är inte klart.
Jag fick ett bud att lösa ut den efter 3 år vi skulle då ge 4000:- vilket jag tyckte var för mycke
Så jag tog den som en förmån på 200:-/månad men nu ska de ändras igen till 400:-/mån
Har själv satt i en del nya grejor som gått sönder i den moderkort , nätdel , dvd-brännare efter som jag trot att den var mitt ansvar

Får väl säga att jag ska lämna tillbaks den men att jag sätter tillbaks grejorna som satt i den när den var ny

Hör gärna av fler som har erfarenhet av sånt här
MVH Jinsson
Allting löste sig bra tycker jag snackade med chefen nu helt plötsligt nöjde han sig med 500:- för datorpacketet som han skulle ha 4000:- för ett år sedan
Ha de bra
MVH Jinsson

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem