Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Antivirusprogram

Antivirusprogram

Hallojsan!
Jag kör med avast antivirus home edition men funderar på å byta för den släppte igenom en trojan förra veckan.
Nån som kan rekommendera nåt som e "säkert". helst freeware. Finns de nån som har nån erfarenhet av avg free edition? ska visst funka till vista,kör ju vista själv. antivir finns ju oxå men vet inte om de e gratis eller om de e nåt å ha.
Sen undrar jag om rootkit? hur stor risk e de att drabbas av detta fenomen? avg ska visst ha ett prog för å fixa såna. e de tillförlitligt å funkar det med andra program typ ad-aware som man har på datorn?
mycke på en gång! ja jag vet. men de finns väl nåt snille (göcke,clayman osv) därute som kan hjälpa till.
Antal svar på detta inlägg: 9
Inget antivirusprogram är helt tillförlitligt. Vilken trojan var det som ditt program inte stoppade?
Hej PerAsk.
De var en bra fråga.
jag körde windows one livecare å den hittade en elaking i mitt system. kommer tyvärr inte ihåg vad den hette men den tog bort den iallafall.
ups!!! kollade din profil vi får nog passa oss vad vi skriver här i fortsättningen
. ang yrkesgrupper så älskade jag kling å klang ha ha. det lutar åt avg. får hoppas att det funkar.
Kör AVG det funkar lika bra som dom stora som alla tror är bra
Annons
Jag kör oxå AVG Free Edition tycker den fungerar bra o den tar inte så mycke kraft som vissa andra *L*
Jag har kört AVG free edition i många herrans år. Men av en händelse fick jag tag på Avast! antivirus. Beslöt att testa detta. Fungerar helt suveränt i bakgrunden. Ibland meddelas lite försynt att nu är det uppdaterat med nyaste medicinen från deras databas. Låter tryggt. Hit intills har den plockat bort ett par elakingar. som man ju får vara tacksam för att det inte ställde till besvär.
Slutomdöme är att både AVG och Avast! är någotsånär jämnställda, och fungerar bra. Och de är dessutom gratis
Själv kör jag Norton på ena datorn då detta ingår i hempc-avtalet, men på min andra kör jag Avast.
Jag tycker som alandia att det jobbar suveränt smidigt utan att ta en massa datakraft i anspråk.
Hej å tack alla ni som hjälpt mig med detta.
Har nu besämt mig att byta till avg men hur byter jag på det säkraste sättet?
Ska jag installera avg å sen avinstaller avast eller spara exefilen till avg å sedan stänga av datorn å sen dra nätverkskabeln därefter starta igen å avinstallera avast åsen installera avg?
Hoppas på ett fiffigt eller enkelt sätt att göra detta?
Avinstalera avast instalera sen avg här är länkenhttp://www.download.com/3000-2239_4-10788045.html
okay då alla ni som hjälpt till med detta.
ni ska ha ett stort

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem