Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Språkversion av Photoshop elements

Språkversion av Photoshop elements

Hej alla. Nån som vet om det går att få svensk version till redan befintligt program: Adobe Photoshop Elements version 6. Min vers är på engelska. kan man på nåt sätt ladda ner en language-fil.? Har sökt överallt i själva programmet samt på adobes hemsida, men inte hittat . Min version är inte Trial/demo, utan fullversion.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

alandia , kontakta Adobe
alandia!

Den svenska versionen släpptes i november och borde kanske
finnas någonstans, eller?!

Testa om PhotoFiltre är något för dig, det är ett gratis
bildredigeringsprog och är på svenska.

Jag har det, men inte testat, har bara fått en 5min snabbresa
genom programmet och det var helt fantastiska saker man
kan göra med sina bilder!!

/Mi
Mimmi61
Adobe Photoshop Elements är enl alla experter och tester det i särklass bästa bildbehandlingsprogram. jag har använt version 5 på svenska och har nu vers6 på engelska. vore bra om jag också kunde få denna version på svenska. det var därför jag frågade. Inte om jag vill ha något andraklass leksaksprogram. Jag har bildhanterat i åtskilliga år nu men inte ens hört talas om "PhotoFiltre". för mej gäller endast det bästa !! förlåt om jag verkar tjatig Mimmi.......

men tack för visat intresse.
Annons
Du måste nog köpa svensk version separat, tyvärr. Men du kan ladda ner en demo från Adobe. Så ser du skillnaden på 5 o 6.
på adobes sida finns inget om språkfiler att finna. däremot om den svenska versionen är av yngre datum. borde det alltså gå att uppgradera.

Det var därför jag föreslog dig alandia att kontakta Adobe dirrekt
Alandia!

Hittade detta hos Adobe men vet inte om det är Svensk version:

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store= OLS-SE&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/PhotoshopElements
Win&distributionMethod=FULL

Läg in hela koden i adressfältet..
ta den på den svenska sidan
[ http://www.adobe.com/se ]
Tyvärr har jag inte svaret på din fråga, alandia... men efter att ha läst tråden så ville jag ändå göra ett litet inlägg.

Idag ska man inte ta Adobe's tätposition såvärst självklar längre... läste just det allra senaste testet i Digital Foto för alla där de jämförde just Elements 6 mot en del andra program. Förvisso så vann Elements även den här matchen, men bara precis över ACDSee 10... och det var för att ACDSee inte hanterar lager, således kan man inte göra mer avancerad bildbehandling. För normal, enklare bildbehandling var programmet väl så bra.
Faktum var att Elements var frånkört när det gällde att hantera stora datamängder och ACDSee hade även en överlägsen arkivdel...
Betygen var: ACDSee 8,9 mot Elements 9,2 poäng. Hade sen prislappen på programmen haft en större betydelse vette tusan om inte Elements hade fått se sig slaget av ACDSee.... (halva priset bara)

PhotoFiltre är ett franskt program, finns i 2 versioner... vanliga PhotoFiltre som är ett gratisprogram och PhotoFiltre Studio med än fler funktioner som man då får betala för.
Denna gratisversion är långt ifrån något "andraklassens leksaksprogram", utan ett förvånansvärt anvancerat bildredigeringsprogram som klarar av många avancerade uppgifter.... det finns en hel community som på frivillig väg utvecklar nya filter och funktioner för programmet.
Konstigt att Du inte hört talas om det...

Vill man bara ha det bästa är det bäst att hålla ögonen öppna även för andra alternativ... utvecklingen går hela tiden framåt och bara för att Photoshop Elements har haft tätpositionen den sista tiden betyder det inte att det alltid kommer att förbli det bästa programmet. (med vettig prislapp).

Hursomhelst... det viktigaste är att man hittat ett bra program som möter de krav man har ställt upp, samt att man är nöjd med det...
Själv kör jag med ett par olika program beroende på vad jag vill göra med bilden, för jag tycker att varje program har sina bättre och sämre sidor... dock är ACDSee min favorit.

//Breeze
Breeze
Du skriver att om prislappen på programmen haft större betydelse, så skulle Elements fått sett sig slaget av ACDSee??

När jag kollar priset på ACDSee så kostar Photoeditor 50 dollar vilket motsvarar ca 3000:-
Photoshop Elements kostar runt 900:-.
Breeze
50 dollar är lika med ca 620 kr och inte 3000 kr, således ca 300 kr billigare än Photoshop elements. 1 dollar är lika med ca 6,40 kr.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem