Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Importera favoriter

Importera favoriter

Har både Firefox och IE på datorn.För det mesta funkar FF bra,men i vissa lägen är IE att föredra. Frågan jag har är hur importerar man bokmärken (som det heter i FF) till IE? Hittat en ruta med importera favoriter från annan vebbläsare eller fil. Det öppnas en guide som ska låta mig välja mellan annan vebbläsare eller fil,men alternativet fil är låst och vebbläsare är grå (inte aktiv).
Kan inte komma på vad som kan göras,men kanske IS användare kan? Har senaste uppdateringen av FF ,IE 7 och XP Home.
Antal svar på detta inlägg: 6
under arkiv/
så finns importera/exporter

i båda läsarna
Det kanske finns andra/enklare sätt, men så här gör jag:

i FF, öppna Bokmärken->Ordna Bokmärken->Arkiv->Exportera
Spara filen "bookmarks.html" där du lätt hittar den - förslagsvis skrivbordet.

i IE öppnar du Arkiv->Importera & Exportera och letar sen upp filen du just sparade.

Nackdelen är att IE inte är helt kompis med FF och dess bokmärken, så en del stavningar blir konstiga (å,ä,ö t.ex) och det får man fixa till manuellt.
Åtminstone blir det så på min dator



Lycka till
Jovisst finns importera/exportera under arkiv i IE,men försök importera från FF! Åtminstone går det inte hos mig. För man hamnar i den guiden som jag beskrev i starten. Valet importera från vebbläsare är grått och fungerar inte. Valet från fil är iprickat och går inte att ändra. BRRRRRR!!!
Annons
Och i FF under Arkiv finns bara importera!!!!Den manövern som jag vill göra går bara åt "fel" håll. Går att hämta från IE till FF, inte andra vägen. Kan vara nåt jag missat!? Dessutom vill jag flytta alltihop på en gång!!
Tack så mycket Clayman!!Ditt system fungerade perfekt!! Fast stavningen var ungefär som om katten hade gjort det, men det går ju att rätta till.
hviktor , jag kan förstå att du är frustrerad ,
jag glömde fylla i att mitt arkiv låg under Öppna Bokmärken i FF

man blir fartblind ibland, vi har ju haft denna fråga uppe förut här på IS.
men nu hoppas jag att även andra kan fixa detta

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem