Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Pc-spel

Pc-spel

hej....
jag har laddat ner en spel men hur spelar jag den är mdf-fil
måste jag bränna den eller.....?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Du vet att det är olagligt...
nee..det visste jag inte...faktis....men om det e varför kan man då ladda ner den då
Nä inte olagligt att ladda ner men att göra kopior och att sprida.
Annons
jaja tänkte väl det...men hur ska jag fixa det?
MDF = Medium Density Fibre board, är i grunden en typ av träfiberskiva, där dock även artificellt lim tillsatts.

(källa: www.susning.nu)

Jasså du. Du laddar ner träfiber via modemet. Moget...

-----------

Eller mdf är faktiskt inget som jag har sett hittils. I min ungdom var det ISO NRG och BIN som gällde. Undrar vad alla format ska vara bra för egentligen. Standarder skulle vara bra även här!
Vet inte egentligen, men du kan pröva med att använda daemontools, mounta filen i det programmet, bör funka. Om du skall bränna så måste dog använda ett program som gör 1:1 kopior, typ cd clone. Lycka till
Det är iaf ett konstigt format, det används som backup för SQL databaser.

Och är massa annat åxå, men i det här fallet så är det ett format som Alkohol 120% klarar att mounta.
Hej Kalle!

Du har inte funderat på att ladda ner spelet i ett annat format ?

Det verkar vara en mycket enklare lösning på dina problem....

Har ännu inte misslyckats att ladda ner eller hitta spel i iso/bin format...

Hmm...Kalle: bara för att man kan göra något behöver inte betyda att det är ok....

Man kan köra in en bil i ett bankkontor och hota personalen med en hemmagjord bomb.

MEN det är inte lagligt att göra det. Det är förbjudet.
Detsamma gäller spel som är skyddade av copyright eller musik också för den delen.

Sedan finns det ju saker som är MER förbjudna än andra och ger därför högre straff...

Cykelstöld till exempel är nog ett brott som man troligen idag inte kommer bli åtalad för om man inte blir tagen på bar gärning av en Polis. Det betyder ju inte heller att man ska springa runt och sno cyklar...
Förstår inte riktigt vart Bengt vill komma nånstans. Vi har ju redan kommit fram till att det inte är olagligt därav inte förbjudet. Sen om det är moraliskt eller inte är en annan sak.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem