Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Starten av datorn.

Starten av datorn.

När jag trycker i gång datan såtar det en liten stund så kommer dett upp inloggningsalternativ.
Nu har jag bara ett konto på datorn och tycker att det är onödigt med det.
Jag vill sätta på datan gå och koka kaffe sedan när jag kommer tillbaka ska skrivbordet vara framme.

Jag har haft det så förr men efter en ominstallation så vet jag inte hur jag ska göra.
Några tips?

Jag har xp
Antal svar på detta inlägg: 4
Har man bara ett enda konto och gäst kontot inaktiverat så borde datorn starta upp till ditt skrivbord... så funkar det hemma hos mig iallafall.
Har ett par olika burkar, vissa med flera konton, andra med bara ett enda och bara på "flerkonto" datorerna behöver jag logga in.

Nu vet jag också att det finns nåt program som gör att ett visst konto blir automatiskt inloggat... om jag inte minns fel så var det nog Ashampoo WinOptimizer, men det finns nog fler prog som fixar det...
Kanhända att det bara behövs en liten inställning i Windows...

//Breeze
Om man inte har något lösenord kommer man väl rakt in på skrivbordet har jag för mig. Om man bara har ett konto vill säga.
Nu är det löst.
Det hade dykt upp ett extra användarkonto.
Jag tog bort det och nu funkar det som jag vill igen.

Tack ska ni ha för supporten.
Annons
Jag har råkat ur för samma problem som patrikke vid något tillfälle på en annan dator, och jag vet inte varför. Jag tror att det blev efter att Microsoft släppte några uppdateringar för windows. När jag sedan installerade om datorn så var den normal igen?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem