Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows- 98

Windows- 98

Hej! Jag har en gammal dator i min ägo, en windows-98.
Det är jättedålig grafik i den. Finns det något sätt att förbättra grafiken?

Tacksam för svar!
Antal svar på detta inlägg: 4
Nog går det att förbättra grafiken i den men det kräver ju ganska mycket...

Först måste du nog byta grafik kort...
Sen för att det ska fungera så måste du ev. byta moderkort...

och så vidare...

Näe, släng den och skaffa nå nytt. En dator är ju en riktig slit och släng pryl, köper du en sprillans ny idag så är den "ute" om mindre än en vecka..

Micke! Tack för svaret! Jag köper en ny.

Hej millep ! . Ett litet varnings-tips bara. . Köp inte en dator som säljs till extra lågt pris. . Det handlar ofta om utgående modeller som säljs ut för att handlarna vill bli av med dem.
Jag köpte själv en bärbar för två år sedan ( den var ca. 2000:- billigare än andra bärbara ) och den såg i mina ögon ut att vara helt i klass med andra bärbara. . Den fungerar helt ok. och verkar inte så dålig . . Men när jag gick in på tillverkarens hemsida och sökte lite uppgifter om modellen stod det att det var en utgången modell och det fanns inga uppgifter om den.
Fråga gärna någon datorkunnig bekant om lite hjälp om det finns någon sådan. . Det hjälper inte alls att fråga på det ställe där man köper datorn, för de vill ju bara bli av med den.
Köp förslagsvis en skaplig bärbar. . Den tar mycket mindre plats och då slipper du den stora datorskärmen och en massa sladdar.
Men köp inte en med Win Vista ännu. . Win XP räcker gott ett bra tag till.
Och köp till en sladdlös optisk mus så slipper du sitta och peta med fingret på "mus-plattan".
Annons
Axe! Tack för bra tips. Det är tur att det finns kunnigt folk när man behöver hjälp. Vad skulle vi göra utan er!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem